Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Το κορίτσι που αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει αγόρι στα 16 του.

Jason: Before and after

United Kingdom Flag Ηνωμένο Βασίλειο

Καθώς η Rebecca Green περπατούσε στο σινεμά να συναντήσει την καλύτερη φίλη της, την Gemma, σοκαρίστηκε από το πόσο όμορφος ήταν ο τύπος που καθόταν εκεί που η φιλενάδα της περίμενε να ήταν. Παρ' ότι δεν τον είχε γνωρίσει ποτέ, είχε ακούσει τα πάντα για το ποιός ήταν κάποτε ο Jason Cooper.

Πρόσωπο με πρόσωπο μαζί του, της ήταν δύσκολο να μην κοκκινίσει συνεσταλμένα στη διασταύρωση των ματιών του. Και όταν εκείνος πλησίασε να της πει "γειά" και να την φιλήσει στο μάγουλο, ένοιωσε τη καρδιά της να κτυπά καθώς τον ακουμπούσε στον ώμο.

Καθώς οι τρεις νεαροί φίλοι πήραν τις θέσεις τους, η Rebecca 18 ετών, δεν μπορούσε να πιστέψει πως αντέδρασε στην επαφή με τον Jason. Γιατί παρ΄ότι έμοιαζε όπως κάθε άλλος 19χρονος νεαρός, ο Jason γεννήθηκε και παραμένει βιολογικά γυναίκα.

Απ' όσο κοντινά της έφερνε η μνήμη, ο Jason καταλάβαινε ότι ήταν διαφορετικός. «Η μητέρα μου προσπαθούσε να μου βάζει ροζ φορέματα και γω απεγνωσμένα προσπαθούσα να τα βγάλω από πάνω μου», ανακαλεί στη μνήμη του.

«Το έσκαγα με τα αγόρια και έπαιρνα μέρος στα παιχνίδια τους, στο ποδόσφαιρο όσο τα κορίτσια κάθονταν μαζί και μιλούσαν για μέηκ-απ. Ήταν φυσιολογική η αίσθηση να είμαι κοντά σε αγόρια. Τα κορίτσια μου έμοιαζαν διαφορετικά και κάποιες φορές όταν πήγαινα παρέα τους, ένοιωθα εκτός τόπου και χρόνου».

Ο Jason που γεννήθηκε Nicola, ένοιωσε όμως άσχημα όταν περνώντας στην εφηβεία, η πολιτική της σχολικής αυλής τον ήθελε να μην κάνει παρέα με τους φίλους του, αλλά με κορίτσια - τότε άρχισε να νοιώθει ότι στραγγαλίζεται η ταυτότητά του.

«Τα κορίτσια μαζεύονταν και μιλούσαν για αγόρια, τα αγόρια για κορίτσια και εγώ, καταλαβαίνεις, δεν ταίριαζα πουθενά».

Έτσι, έπρεπε να παρατήσει το ποδόσφαιρο και σε αντάλλαγμα να πρέπει ν' ασχολείται με το μέηκ-απ και τα φορέματα για να μπορέσει να ταιριάξει, μα ο Jason ένοιωθε πιο απομονωμένος από ποτέ.

«Προσπάθησα σκληρά να είμαι όπως τα άλλα κορίτσια, και μίσησα κάθε μου δευτερόλεπτο. Προσπάθησα μάλιστα να κάνω ρομαντική σχέση με ένα αγόρι όταν ήμουν στα 15 μου, αλλά δεν μπορούσα ούτε να πλησιάσω να τον φιλήσω, τέλειωσε άδοξα μέσα σ' ένα μήνα. Ήταν η χειρότερη περίοδος της ζωής μου, με έκανε όμως να καταλάβω ότι δεν μπορούσα πια να ζω σαν κορίτσι πλέον. Ήμουν ένα αγόρι παγιδευμένο σε σώμα κοριτσιού, όταν όμως πέρασα στην απέναντι όχθη, δεν υπήρχε πια γυρισμός».

Rebecca and JasonΈτσι λοιπόν ο Jason, έκοψε στα 16 του, τα μαλλιά του κοντά. Καθώς ο κομμωτής έκοβε τα σπαστά του μαλλιά, μία τεράστια αίσθηση ανακούφισης τον περιέλουσε. Ένοιωθε ότι έκανε το σωστό.

Η μητέρα του, η Alison, 58 ετών, σοκαρίστηκε όταν τον είδε με τον νέο αγορίστικο λουκ, βλέποντας όμως πόσο καλύτερα ένοιωθε, υπέθεσε ότι ήταν απλά μία φάση.

«Ήταν παράξενο να βλέπω τη Nicola να περνά την εξώπορτα με αυτά τα κοντά μαλλιά, δεν το έβλεπα όμως ως ασυνήθιστο», είπε η Alison. «Ήταν και κάπως αγοροκόριτσο, τα μαλλιά την έκαναν πιο θηλυκή».

Μετά το πρώτο βήμα, ο Jason, σταδιακά άρχισε να κάνει κι άλλες αλλαγές. Ξεφορτωνόταν τα γυναικεία ρούχα και το μέηκ-απ και άρχισε να φορά στενά ρούχα και να δένει το στήθος. Και μετά άρχισε να απελευθερώνεται στην συμπεριφορά του με τα κορίτσια, ως γκέι.

«Οι φίλοι/ες μου υπήρξαν υποστηρικτικοί απέναντί μου, και έτσι τελικά μπόρεσα να βρω το κουράγιο να μιλήσω στους γονείς και ήταν -δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο- ανακουφιστικό όταν η μητέρα μου μού είπε ότι το είχε καταλάβει».

Στα 18, ζώντας ακόμη ως Nicola, ο Jason προχώρησε στο επόμενο βήμα. «Χωρίς να το πολυσκεφτώ συζήτησα με τους φίλους μου ποιό θα ήταν το αντρικό όνομα που θα μου ταίριαζε. Δεν γέλασαν, ούτε έδειξαν έκπληξη. Συμμετείχαν και τελικά αποφασίσαμε ότι μου ταίριαζε το Jason».

Βέβαια, το να το πεί στους γονείς και αυτό, για την αλλαγή του ονόματος, αυτό δεν ήταν εύκολο. Αφότου όμως επισκέφτηκε ψυχολόγο και απευθύνθηκε σε σχετικούς γιατρούς, ήταν πλέον η ώρα να τους εξηγήσει.

Κάθισε να τα πει όλα αυτά στη μητέρα του η οποία βέβαια ήδη είχε καταλάβει ότι κάτι συμβαίνει. «Είχα πάρει χαμπάρι ένα ανοικτό γράμμα που η κλινική στην Γλασκώβη καλούσε την Nicola για επίσκεψη», θυμάται η Alison. «Αναρωτιόμουν τί στο καλό ήθελε εκεί. Όταν ρώτησα τί συμβαίνει, μου ζήτησε να καθίσω, με κοίταξε στα μάτια και μου τα είπε όλα».

«Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να της δώσω την αγκαλιά μου και να της πω ότι έπρεπε να μου είχε μιλήσει νωρίτερα. Παρά του ότι ένοιωσα σοκαρισμένη, της είπα ότι θα της δώσω όση υποστήριξη έχει ανάγκη. Αυτή τη νύχτα έκλαψα γιατί ένοιωσα ότι έχανα την κόρη μου. Σύντομα όμως κατάλαβα ότι θα έχω πλέον έναν φανταστικό γιό, και αυτό μου έδωσε κουράγιο για να της δώσω δύναμη».

Στις 10 Σεπτεμβρίου του 2010, ο Jason μαζί με την μητέρα του, πήγε σε ειδική κλινική, για να αρχίσει την λήψη τεστοστερόνης. Λίγο αργότερα η περίοδος σταμάτησε, η φωνή χόντρυνε και άρχισαν να εμφανίζονται τρίχες στο πρόσωπο.

«Οι ορμόνες μου έδωσαν αυτοπεποίθηση ως Jason, και αυτό έκανε την διαφορά όταν είδα την Rebecca κάποιους μήνες αργότερα», λέει.

Η φιλία τους έγινε πια πιο στενή και σχεδόν άμεσα ο Jason την γνώρισε στην οικογένεια. Αυτό βοήθησε και την Rebecca να νοιώσει πιο ασφαλής για την ταυτότητα του Jason και η σχέση τους άρχισε να γίνεται πιο σοβαρή και έτσι το είπαν και στους γονείς της Rebecca.

«Η μητέρα μου είναι η καλύτερη φίλη μου, έτσι δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα λέγοντάς της ότι ο Jason ήταν γυναίκα που κάνει την μετάβαση σε άντρα. Μου πήρε βέβαια λίγο περισσότερο να το πω στον πατέρα μου, αλλά και αυτός έδειξε κατανόηση, επίσης».

Η σχέση τους όμως δεν ήταν καλοδεχούμενη και απ' όλους. Ξέροντας οι συμμαθητές ότι ο σύντροφός της ήταν τρανς άντρας, η Rebecca αντιμετώπισε κάποιες φορές και κακεντρεχή σχόλια αλλά και ψιλοεπιθέσεις από γνωστούς.

«Όταν η κουβέντα ερχόταν για τον Jason, σύντομα κατάλαβα ποιοί είναι οι πραγματικοί μου φίλοι. Αρκετές φίλες μου με είπαν κρυφολεσβία και με κατέκριναν. Τους είπα ότι είμαι 100% στρέητ και τους απαντούσα 'μα πόσες φίλες έχεις που τις λένε Jason;' και το βούλωναν. Βρέθηκα να έρχομαι εγώ σε συνεχείς αντιπαραθέσεις πιο πολύ απ' τον ίδιο τον Jason, δεν ένοιωθα όμως ότι το φύλο του ήταν για μένα θέμα - ούτως ή άλλως εγώ δεν ξέρω καμμία Nicola».

Παρά του ότι είναι μαζί για οκτώ μήνες, το ζευγάρι δεν έχει κάνει ακόμη σεξ. Η Rebecca δεν έχει δει ακόμη τον Jason γυμνό, καταλαβαίνει όμως και σέβεται το γεγονός ότι δεν νοιώθει άνετα να δείχνει το σώμα του.

Το επόμενο μεγάλο βήμα για το ζευγάρι είναι αυτό που ταυτόχρονα συναρπάζει αλλά τους ανησυχεί εξίσου.

Η Rebecca λέει: «Ξέρω ότι ανυπομονεί να κάνει την επέμβαση, να αφαιρέσει το στήθος και να προχωρήσει στην πεοπλαστική και γι' αυτό είμαι τόσο ευτυχισμένη γι' αυτόν. Δεν μπορώ όμως εγώ να βοηθήσω και ανησυχώ γι' αυτόν γιατί ξέρω ότι αυτές οι επεμβάσεις είναι επικίνδυνες και δεν θέλω να πονέσει», προσθέτει.

Ο Jason βλέπει την μελλοντική του επέμβαση ως την τελική στροφή στον δρόμο για το ταξίδι του να γίνει άντρας.

Θα προχωρήσει στην αφαίρεση στήθους και μετά στην φαλλοπλαστική - στην κατασκευή πέους.

«Έχοντας την Rebecca στην ζωή μου, τούτο έχει κάνει αυτούς τους τελευταίους οκτώ μήνες πολύ πιο εύκολους», εξηγεί ο Jason.

«Ξέρω ότι έχω στο πλάι μου έναν άνθρωπο απίστευτα σημαντικό. Eίμαι ευτυχής και ανυπομονώ για όσα μου επιφυλάσσει το μέλλον στο πλάι της, ως Jason. Θα είμαι πλέον άντρας με κάθε έννοια της λέξης, και θα έχω μία υπέροχη σύντροφο στο πλευρό μου», συμπληρώνει.


Μετάφραση - Επιμέλεια για το transs.gr : * Τζένη Πατεράκη

*Η Τζένη είναι τρανς γυναίκα και έχει σπουδάσει Αγγλική φιλολογία. Έχει συνεργαστεί ως εξωτερική συνεργάτης σε εγχώρια περιοδικά. Στο transs.gr μεταφράζει εθελοντικά, ειδήσεις και άρθρα, στηρίζοντας τον αγώνα της τρανς κοινότητας. Χόμπι της η φωτογραφία.

Πηγή : © Transs.gr με πληροφορίες από: Mirror UK



Δεν υπάρχουν σχόλια: