Ελλάδα: Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012 | 23:07
Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012
Κατάφωρη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του ιατρικού απορρήτου οροθετικής ιερόδουλης από τη δημοσιοποίηση των στοιχείων και φωτογραφιών της από την Ελληνική Αστυνομία.
Με μια πρωτοφανή ενέργεια στιγματισμού, οι αρμόδιες αρχές της χώρας έδωσαν στη δημοσιότητα, μέσω ενός δελτίου τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, τα πλήρη στοιχεία, φωτογραφίες και πληροφορίες του ιατρικού φακέλου 22χρονης οροθετικής ιερόδουλης, υπηκόου Ρωσίας.
Η άνευ προηγουμένου ρατσιστική πρωτοβουλία των ελληνικών αρχών ανατροφοδότησε πλήθος δημοσιευμάτων διαπόμπευσης της εν λόγου οροθετικής γυναίκας, δημοσιοποιώντας μια σειρά προσωπικών της δεδομένων, στιγματίζοντας την ίδια, σπιλώνοντας όλα τα οροθετικά άτομα και αμαυρώνοντας την εικόνα της χώρας μας, που μετά από αυτό παύει να θεωρείται ένα σύγχρονο, ευνομούμενο και ανθρώπινο κράτος.
Ο καταστροφικός χειρισμός της υπόθεσης τόσο από την Ελληνική Αστυνομία, όσο και από το Υπουργείο Υγείας και το ΚΕΕΛΠΝΟ καταπατά οποιαδήποτε έννοια ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσβάλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και εκτρέφει μια κουλτούρα διακρίσεων όχι μόνο εναντίων των οροθετικών ατόμων, αλλά και εναντίον ειδικών ευπαθών ομάδων του πληθυσμού όπως μετανάστριες, ιερόδουλες γυναίκες κτλ.
Σχετικά με το θέμα της δημοσίευσης όλων των στοιχείων και των φωτογραφιών της νεαρής εκδιδόμενης οροθετικής αλλοδαπής η παράγραφος που ακολουθεί καταθέτει το σκεπτικό της ΕΛ.ΑΣ (και την ταυτόχρονη άηχα ηχηρή συναίνεση του ΚΕΕΛΠΝΟ!). Η δημοσιοποίηση των στοιχείων ταυτότητας και των φωτογραφιών, καθώς και της ποινικής δίωξης που ασκήθηκε σε βάρος της αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου και προς την ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω αδικημάτων. Επίσης, για την αποκάλυψη της τυχόν τέλεσης από μέρους της παρόμοιων πράξεων, της προτροπής όσων έχουν ήδη συνευρεθεί μαζί της να υποβληθούν σε ιατρικές εξετάσεις, καθώς και της αποτροπής του πανικού που θα μπορούσε να προκληθεί σε όσους έχουν συνευρεθεί με εκδιδόμενο πρόσωπο με όμοια χαρακτηριστικά. Για να δούμε τώρα αναλυτικά τι λέει το σκεπτικό...
Α) "αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου". Ποιο κομμάτι του "κοινωνικού συνόλου" απειλούσε η συγκεκριμένη νεαρή; Μόνο μια κατηγορία μπορούμε να διακρίνουμε εμείς. Τους πελάτες των οίκων ανοχής και μάλιστα αυτούς που επιμένουν να "συνευρίσκονται" με τα εκδιδόμενα πρόσωπα χωρίς προφυλακτικό.
Β) "και προς την ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω αδικημάτων". Το συγκεκριμένο επιχείρημα μόνο ως ωραίο θέμα για την Έκθεση των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα μπορούσε να σταθεί, αφού έχει μέσα και την Πραγμάτωση και την Αξίωση και την Πολιτεία και τον Κολασμό, αλλά λίγο πολύπλοκο και εκδικητικό το διαβάζουμε όλο μαζί. Ενώ το συνδετικό "και" με την "προστασία του κοινωνικού συνόλου" σαν να ταυτίζει κάπως ύπουλα τα συμφέροντα πολιτείας και κοινωνίας στο ζήτημα της δημοσιοποίησης.
Γ) "για την αποκάλυψη...τυχόν τέλεσης...παρομοίων πράξεων". Ως "παρόμοιες πράξεις" πρέπει να αναζητηθούν μαρτυρικές καταθέσεις και για το ενδεχόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις (και επομένως να μην πιστωθεί προεκλογικά στο δίδυμο Λοβέρδου - Χρυσοχοϊδη) ας βάλουμε την "υπεύθυνη" Ρωσίδα να πληρώσει το "μάρμαρο", διαπομπέβοντας την!
Δ) "της προτροπής όσων έχουν ήδη συνευρεθεί μαζί της να υποβληθούν σε ιατρικές εξετάσεις". Στο προσκήνιο και πάλι οι "αδαείς", "ανυποψίαστοι", "αθώοι" πελάτες των οίκων ανοχής!
Ε) "καθώς και της αποτροπής του πανικού που θα μπορούσε να προκληθεί σε όσους έχουν συνευρεθεί με εκδιδόμενο πρόσωπο με όμοια χαρακτηριστικά". Πέραν του γεγονότος ότι δεν θα υπήρχε κανένας πανικός αν δεν δημοσιοποιούνταν οι φωτογραφίες της νεαρής, τώρα που δημοσιοποιούνται πώς θα αποτραπεί ακριβώς ο πανικός; Με τα στοιχεία της; Ζητάνε διαβατήριο οι πελάτες των οίκων ανοχής από τα εκδιδόμενα πρόσωπα; ή μήπως ζητάνε και το βιβλιάριο των εμβολιασμών και των τακτικών ιατρικών εξετάσεων που σύμφωνα με το νόμο θα έπρεπε οι εκδιδόμενες να κατέχουν; Από την άλλη, οι ίδιοι όταν πληρώνουν ακόμη και παραπάνω για να κάνουν σεξ χωρίς προφύλαξη, μήπως επιδεικνύουν τα αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων ότι δεν είναι φορείς κάποιου ΣΜΝ ή ακόμη και οροθετικοί στον ιό του HIV ή των ηπατιτήδων B και C; Και η πιθανότητα να "συνευρέθη τις μετά της νεαράς" γνωρίζοντάς την με άλλο όνομα, τι πρέπει να του προκαλέσει; Πανικό ή εφησυχασμό; Όπως και να ΄χει όμως πάλι στους πελάτες των οίκων ανοχής απευθυνόμαστε. Κατά τα άλλα σύμφωνα και με τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Υγείας, οι ίδιες οι εκδιδόμενες μεταφέρουν το HIV στα ελληνικά σπίτια... Στο σημείο αυτό αξίζει -για την ιστορία- να αναφέρουμε ότι για να υπάρξει μία τέτοια μεταφορά, πέρα από το "προϊόν", θα πρέπει να υπάρχει και ο "κομιστής"!!!
Θα θέλαμε επομένως εδώ να επισημάνουμε ότι η σεξουαλική αγωγή και ο ασφαλής τρόπος σεξουαλικής επαφής είναι κάτι που επαφίεται σε όλους τους συμμετέχοντες σε μια σεξουαλική πράξη και η αμέλεια γύρω από τη μη χρήση προφυλακτικού βαραίνει κυρίως τους πελάτες των οίκων ανοχής, αφού είναι ευρέως γνωστό ότι η απαίτηση για τη μη χρήση μέσων προστασίας συνήθως προβάλλεται από τους άνδρες πελάτες των ιεροδούλων γυναικών ως προαπαιτούμενο για τη συνεύρεση τους.
Αντί λοιπόν η Πολιτεία να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα εκπαίδευσης γύρω από τα θέματα του HIV/AIDS μέσω πχ προγραμμάτων σεξουαλικής υγείας στα ελληνικά σχολεία, επιλέγει για μια ακόμη φορά την «εύκολη», αλλά άκρως επικίνδυνη, οδό της δημοσιοποίησης των προσωπικών δεδομένων μιας νέας γυναίκας.
Οι οργανώσεις που συνυπογράφουμε το παρόν δελτίο τύπου καλούμε την Πολιτεία να επανορθώσει και να αποκαταστήσει τη ζημιά που προκάλεσε με αυτήν της την πρωτοβουλία στις σχέσεις μεταξύ ελληνικής κοινωνίας και οροθετικών ατόμων. Την καλούμε επίσης να σταματήσει το στιγματισμό και τις διακρίσεις έναντι ευάλωτων ανθρώπων και να προστατεύσει με κάθε τρόπο τη νομιμότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Τέλος δηλώνουμε ότι με μια τέτοια ενέργεια η Πολιτεία ουσιαστικά αυτοαναιρεί τα προγράμματα που σχεδιάζει και προσπαθεί να υλοποιήσει σχετικά με την εθελοντική εξέταση εκδιδόμενων ατόμων, με σκοπό την πρόληψη και προστασία της δημόσιας υγείας. Προγράμματα που όταν γίνονται σωστά συμβάλλουν καθοριστικά στην προστασία και την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του ιού, σε αντίθεση με το κυνήγι μαγισσών που εγκαινίασε με τη χθεσινή της πρωτοβουλία.
Οι οργανώσεις:
• ΘΕΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
• ΚΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ
• PRAKSIS
• ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ ΒΑΒΕΛ
• ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
• ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ
• ΟΛΚΕ
• ΣΥΔ
7 σχόλια:
Λίγο όψιμα δεν ανακαλύψατε το ΚΕΕΛΠΝΟ και το ρόλο του? Όταν πρωταγωνιστούσαν πέρυσι στο σκάνδαλο ολκής με bb sex show ως χορηγοί επικοινωνίας δεν σας θυμάμαι να ενοχλείστε?
Αλλά βλέποντας τη διαφήμιση του φεστιβάλ της ίδιας επιχειρηματία πάνω δεξιά (α και φυσικά με τον ίδιο χορηγό επικοινωνίας), μάλλον ακόμα προσπαθείτε να κατανοήσετε το ΚΕΕΛΠΝΟ.
Hitori Tana,
"ανακαλύψατε" γράφεις. Εξήγησέ μου πού αναφέρεσαι. Είναι πληθυντικός, γενικώς; Είναι πληθυντικός μεγαλοπρεπείας; Περιλαμβάνει ποιόν; Το μπλογκ αυτό είναι επώνυμο, και ανήκει στη Μαρίνα Γαλανού. Αν έχεις να πεις κάτι για μένα, μπορείς να το γράψεις, συγκεκριμένα και θα σου απαντήσω. Αν ο πληθυντικός σου αναφέρεται γενικώς, δεν μπορώ να σου δώσω απάντηση και δεν είμαι υποχρεωμένη να το κάνω. Μπορείς να ρωτήσεις όπου νομίζεις ότι απευθύνεσαι.
Όσον αφορά αυτό που θίγεις, προφανώς ήμουν και είμαι αντίθετη με την προβολή bareback show και τη συμμετοχή του ΚΕΕΛΠΝΟ σ' αυτό.
Αν τέλος αναφέρεσαι στο ΣΥΔ το οποίο εκπροσωπώ, θα πρέπει να σου πώ ότι:
a) Είναι ίσως η μοναδική ΜΚΟ που κάνει οικονομικό απολογισμό δημόσια στην ιστοσελίδα του και λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια - μάλιστα ο φετινός οικονομικός απολογισμός μας θα δημοσιευθεί μέσα σ' αυτές τις ημέρες. Τον περσινό μπορείς να τον δεις στην ιστοσελίδα μας.
b) Ποτέ δεν είχαμε κρατική επιχορήγηση.
c) Ποτέ δεν συμμετείχαμε, ούτε προτιθέμεθα να συμμετάσχουμε στην Επιτροπή Κοινωνικού Διαλόγου του ΚΕΕΛΠΝΟ.
Αυτά, ο,τιδήποτε θέλεις, στη διάθεσή σου.
Αυτό που μου κάνει έκπληξη είναι ότι διαβάζω σε διάφορα ιστολόγια αυτές τις μέρες, εξ ου και ο πληθυντικός, αντιδράσεις για το ρόλο του ΚΕΕΛΠΝΟ στην διαπόμπευση των ιερόδουλων και αναρωτιέμαι. Γιατί τα συγκεκριμένα ιστολόγια, όχι όλα για να είμαι δίκαιη, δεν θυμάμαι να αντέδρασαν ποτέ νωρίτερα για τον ρόλο του ΚΕΕΛΠΝΟ? Πώς γίνεται να ξαφνιάζεστε όταν σιωπήσατε πέρυσι? Αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός φυσικά να γράφει ό,τι θέλει, απλά και προσωπική απορία μου για έναν ακτιβίστικο χώρο.
Αυτά περι πληθυντικού. Τον ενικό θα χρησιμοποιούσα Μαρίνα απέναντι σου, αν μου τον επιτρέπεις, για να σε ρωτήσω αν γνωρίζεις ποια είναι η οργανώτρια του φεστιβάλ που διαφημίζεις στο ιστολόγιο σου και που έχει ως χορηγό επικοινωνίας πάλι το ΚΕΕΛΠΝΟ. Πιστεύοντας πως ξέρεις ποια είναι, φαντάζομαι ξέρεις και το ρόλο της στο περυσινό bb σκάνδαλο του ΚΕΕΛΠΝΟ. Ίσως να πιστεύεις ότι έτερον εκάτερον. ΄Αλλο φεστιβάλ το ένα, αλλο το άλλο. Εκεί διαφωνούμε επίσης. Η συγκεκριμένη επιχειρηματίας έχει δείξει δείγματα γραφής επανειλημμένως και δεν θα δεχτώ το φεστιβάλ αυτό σαν προσωπική της κολυμβήθρα του σιλωάμ. Απ'όσο ξέρω γι αυτό πολλοί φέτος το μπουκοτάρουν. Είναι ακριβώς το ίδιο πρόσωπο. Και επειδή οι μέρες το σηκώνουν, όταν αρνούμαστε να δώσουμε συχωροχάρτι στον κάθε πολιτικάντη που μας το ζητάει, ίσως καλύτερα να πρεπε πρώτα ο καθένας μας να κοίταζε τον μικροκοσμό του και να χρησιμοποιούσε την μνήμη του λιγότερο επιλεκτικά.
Να σου υπενθυμίσω και μια συνέντευξη της επιχειρηματία με πολύ ενδιαφέροντα μαργαριτάρια για τον τρανσέξουαλ κόσμο, όταν αντέδρασε στη βράβευση ταινίας στο βερολίνο με θέμα μια τρανσέξουαλ? Συνέντευξη που μπορείς να την βρεις και ονλάιν.
Όπως βλέπεις συνεχίζω να σε διαβάζω, το ΣΥΔ είναι ένα από τα σωματεία που όχι ποτέ δεν με έχει απογοητεύσει και δεν έχω να καταλογίσω τίποτα εναντίον του, αλλά ίσα ίσα του σηκώνω το καπέλο.
Οπότε περισσότερο μια απορία με μικρή απογοήτευση ήταν να διαβάζω αυτό το άρθρο βλέποντας στην γωνία του διαφήμιση του Outview, παρά καταγγελία ή επίθεση απέναντι στο πρόσωπό σου ή του ΣΥΔ.
Θα μπορούσες λοιπόν, να κάνεις την ερώτηση αυτή στους ιστολόγους. Αν αναφέρεσαι πάντως σε μπλόγκερς, οι περισσότεροι που ξέρω είχαν καταδικάσει αυτό το περιστατικό που αναφέρεις. Μάλιστα κάποιοι είχαν στείλει και επιστολές, αν θυμάμαι καλά, στο ΚΕΕΛΠΝΟ για να πάρει θέση, διαμαρτυρόμενοι.
Αναφέρεσαι λοιπόν στο Gay & Lesbian Φεστιβάλ που κάνει η Μαρία Σάιμπερ - μου αρέσει να μιλάμε συγκεκριμένα και, καλώς ή κακώς η λοαδ κοινότητα στην Ελλάδα είναι πολύ μικρή, όλοι γνωριζόμαστε αναμεταξύ μας. Για να σου είμαι ξεκάθαρη, θεωρώ ότι το Φεστιβάλ αυτό, είναι από τα λίγα καλά που υπάρχουν στην λοαδ κοινότητα σήμερα. Θεωρείς ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει; Η γνώμη μου είναι ότι αν το μποϋκοτάρουν κάποιοι, κακώς το κάνουν. Ας υποθέσουμε ότι το μποϋκοτάρουμε όλοι/όλες. Και ας υποθέσουμε ότι παύει να υπάρχει. Αυτό θα ήταν ένα βήμα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω; Κακό θα γινόταν στη Σάιμπερ, ή τελικά αυτό θα είχε αρνητικό αντίκτυπο σε όλους μας; Δε νομίζω ότι πρέπει να τα παίρνουμε όλα σβάρνα. Ας έχουμε διάκριση.
Να σου πάρω ένα ακόμη παράδειγμα. Πριν 3-4 χρόνια, στο Athens Pride, κάποιοι είχαν διασπείρει χαρτάκια που έκαναν outing σε δημόσια πρόσωπα. Προσωπικά είμαι κατά του outing, και το καταδικάζω. Έτσι λοιπόν πολλοί τα είχαν βάλει με το Athens Pride, και καλώς το είχαν κάνει, γιατί έπρεπε να πάρει θέση. Από εκεί και πέρα όμως τί θα πρέπει να κάνουμε; Επειδή διαφωνήσαμε αρκετοί με κάτι, κι εγώ ανάμεσα σ' αυτούς, θα πρέπει να μποϋκοτάρουμε ή να μην πάμε στο Athens Pride; Λάθος κατά τη γνώμη μου. Πρέπει να κοιτάζουμε τί συμφέρει την κοινότητα.
Εγώ νομίζω ότι το καλύτερο είναι να κάνουμε την κριτική μας όταν πρέπει, σκληρή αν χρειάζεται, πάντα όμως πρέπει να έχουμε το βλέμμα προς τα μπρος.
Συμφωνώ σε πολλά που λες. Δυσκολεύομαι να σου πω την αλήθεια ηθικά ακόμα να στηρίξω το φεστιβάλ της σάιμπερ. Από την άλλη, καταλαβαίνω τη λογική των επιχειρημάτων σου.
Πχ για το pride, διαφωνώ που πολλοί από τους πρωταγωνιστές του σήμερα είναι άτομα που στα πρώτα Pride, όταν μερικοί απο εμάς πραγματικά τολμούσαμε, αυτοί πίναν αυτάρεσκα το καφεδάκι τους στο Γκάζι, αλλά μόλις έπεσαν οι προβολείς τρέξαν να αναλάβουν -και το τραγικό είναι ότι τους δόθηκε- πρωταγωνιστικό ρόλο. Το pride είναι όμως κάτι πιο συλλογικό.
Το outview το βλέπω σαν μια επιχειρηματική δραστηριότητα μιας γυναίκας. Δεν ξέρω αν θα πάμε πιο πίσω αν μποϋκοτάρουμε μια χρονιά το φεστιβάλ της. Είμαι σίγουρη όμως ότι μ'αυτό το άτομο έχουμε πάει πολλές φορές πίσω και φοβάμαι ότι με την προβολή που της δίνουμε θα το ξανακάνει.
Από την άλλη, καταλαβαίνω και τις δικές σου θέσεις.
Anyway, thx για την ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων.
Κάνεις καλά και το ξεκαθαρίζεις. Δε συμφωνώ όμως ούτε στο τελευταίο. Προσωπικά δεν το βλέπω ως επιχειρηματική δραστηριότητα μιας γυναίκας, έτσι απλά. Είναι μεν αυτό, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ένα Gay & Lesbian φεστιβάλ κινηματογράφου, είναι κάτι παραπάνω απ' αυτό. Θα σου πω μια ιστορία, προ 5 χρόνων. Τότε ήμουν στην ΕΟΚ, αυτό το λίγο που ήμουν. Δε θυμάμαι με πια ευκαιρία, είχαμε κάνει ένα δελτίο τύπου και με είχαν καλέσει να μιλήσω τηλεφωνικά σε ένα δελτίο ειδήσεων (του Extra μάλλον στον Παπαγιάννη ήταν τότε), μια σύντομη παρέμβαση. Όταν ανέφερα περί "γκέι κοινότητας", με διέκοψε κάποιος που ήταν δίπλα του δημοσιογράφος, λέγοντάς μου ότι στις εκδηλώσεις που μας αφορούν (εκτός του Pride) δε μαζευόμαστε παραπάνω από 50 άτομα και, μου είπε χαρακτηριστικά: "μα για ποιά γκέι κοινότητα μας μιλάτε κυρία μου;". Τα μπουρδούκλωσα από εδώ από κει, για να αποφύγω στην ουσία το ερώτημα, γιατί στην πραγματικότητα -εν μέρει- είχε κάποιο δίκιο. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις...
Κι εγώ ευχαριστώ για τη συζήτηση.
:-)
Σε καταλαβαίνω. Αν και το δυναμικό της γκέι κοινότητας στην Ελλάδα δε νομίζω ότι μετράται με την δημοτικότητα ενός γκλάμορους φεστιβάλ. Διαφορετικά να το μετρήσουμε και με τιν επισκεψιμότητα της πλατείας Αγίας Ειρήνης που βουλιάζει κάθε βράδυ.
Ένα δυναμικό πράιντ, λοαδ (ανάμεσα σε άλλα) κριτήρια στην ψήφο μας ή ακόμα και η απομόνωση αυτόκλητων ακτιβιστών που αυτοαναγορεύονται σωτήρες μας, αυτά μετράνε την δυναμικότητα ενος λοαδ κινήματος.
Δημοσίευση σχολίου