Σάββατο 14 Μαρτίου 2009
Μπέττυ : "Η νύχτα του '83 που απήγαγα τον Ταχτσή"
Εξομολογείται για πρώτη φορά δημοσίως το χρονικό της απαγωγής του Κώστα Ταχτσή που είχε κάνει το 1983. Η θρυλική τραβεστί της δεκαετίας του ’80 Μπέττυ μιλώντας αποκλειστικά στην «Espresso της Κυριακής» παρουσιάζει με τον δικό της γλαφυρό τρόπο το προφίλ του αδικοχαμένου συγγραφέα, που δολοφονήθηκε άγρια το 1988 από αγνώστους. Παράλληλα, εξηγεί πώς διοργάνωσε αυτήν την απαγωγή, που λίγοι μέχρι σήμερα γνωρίζουν.
«Αποφάσισα ότι αυτός ο άνθρωπος δεν θα με συγχύζει πλέον. Μαζί με δύο φίλους μου τον απαγάγαμε, τον πήγαμε στη Βουλιαγμένη και τον δείραμε…» αποκαλύπτει.
Αφορμή της συνέντευξης ήταν η βελτιωμένη επανέκδοση του παλιού της βιβλίου «Πόσο πάει», που θα κυκλοφορήσει σύντομα με τον νέο (χαρακτηριστικό) τίτλο «Πόσο πάει - Η απαγωγή του Κώστα Ταχτσή». Στο βιβλίο αυτό, που αφορά τη ζωή τεσσάρων τραβεστί, της Μινέλι, της Δυστυχίας, της Λόρεν και της Σορέλα, θα υπάρχει ένα ακόμα κεφάλαιο που θα αναφέρεται στο πώς απήγαγε η ίδια τον Κώστα Ταχτσή, αλλά και εκτενής αναφορά στον… άγνωστο πόλεμο που είχε μαζί του.
«Ηταν μία ανταγωνιστική σχέση από την πλευρά του, επειδή ένιωθε ότι έτριζε η καρέκλα του» τονίζει με έμφαση, ενώ δεν διστάζει να τον αποκαλέσει «δύστροπο και κακό άνθρωπο» συμπληρώνοντας: «Ο Ταχτσής μισούσε τις τραβεστί αν κι εκείνος έκανε πιάτσα ως τραβεστί-πόρνη…». Παρά την πολύ κακή σχέση που είχε μαζί του (από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο μέχρι το άσχημο τέλος της ζωής του), δηλώνει: «Δεν χαίρομαι για τον αποτρόπαιο θάνατό του». Τολμά δε να εκφράσει την άποψή της για το ποιος και γιατί μπορεί να τον σκότωσε...
Η Μπέττυ, που εδώ και πολλά χρόνια είναι «εγχειρισμένη» και ζει μια ήσυχη ζωή χωρίς να εκπορνεύεται, καθώς δεν έχει οικονομικά προβλήματα, πριν από λίγες μέρες βρέθηκε στην Μπερλινάλε, όπου προβλήθηκε η νέα τααινία «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα στην οποία παίζει και η ίδια.
Συναντηθήκαμε σε cafe στον σταθμό του Μετρό στον Νέο Κόσμο, κοντά στο σπίτι της. Ντυμένη στα μαύρα, με απλό μακιγιάζ, ύφος καθόλου στημένο και προσποιητό, σε συνδυασμό με την επιβλητικά ήρεμη φωνή της, σου έδινε την εντύπωση ότι έχεις απέναντί σου μία chic κυρία και ένα κατασταλαγμένο άνθρωπο!
«Εχω περάσει πολλά στη ζωή μου. Ημουν παιδί της επαρχίας που στα δεκαπέντε του λόγω της ιδιαιτερότητάς του απογαλακτίστηκε από την οικογένεια και πήγε να βρει τον δρόμο του…» λέει, δίνοντας το στίγμα των επιλογών της στα δύσκολα χρόνια της εφηβείας της. Και προσθέτει: «Είμαι αυστηρή με τους άλλους και προπάντων με τον εαυτό μου. Ετσι έμαθα να ζω και να επιβιώνω. Είμαι του μωσαϊκού νόμου και κάτι παραπάνω. Οδόντα αντί οδόντος και οφθαλμόν αντί οφθαλμού… Ομως, είμαι δίκαιη. Οταν κάποιος πάει να σου κλείσει τον δρόμο με αθέμιτα μέσα, όπως συνέβη με τον Ταχτσή, τότε δεν καταλαβαίνω τίποτα…».
Από τότε που η Μπέττυ έβγαλε το πρώτο της βιβλίο βρισκόταν σε μια διαρκή κόντρα με τον Κώστα Ταχτσή: «Με προσέβαλε όταν συναντιόμασταν και απειλούσε όλους τους ανθρώπους που με στήριζαν με σκοπό να με εξαφανίσει...».
- Τι πρόβλημα είχε ο Κώστας Ταχτσής μαζί σας;
Κατ’ αρχάς, αντιδρούσε στη δημιουργία του Απελευθερωτικού Κινήματος Ομοφυλόφιλων Ελλάδας, του γνωστού ΑΚΟΕ, που ξεκίνησε μετά τη Μεταπολίτευση. Νόμιζε ότι οι τραβεστί θα ηγηθούν του κινήματος και άρχισε να απειλεί θεούς και δαίμονες... Σε συνεντεύξεις του και σε άρθρα του κατηγορούσε τους ομοφυλόφιλους και τους τραβεστί. Ολα αυτά με εξαγρίωναν γιατί ανακάλυψα ότι και ο ίδιος ήταν τραβεστί. Και δη τραβεστί-πόρνη, αφού έκανε πιάτσα στα στενά της οδού Αθηνάς και στη λεωφόρο Συγγρού...
Αυτό δεν το γνώριζε ο πολύς κόσμος, γιατί φυσικά δεν το έλεγε δημόσια, ωστόσο οι στενοί του φίλοι το ήξεραν. Πήγαινε στη Μελίνα και σε άλλους φίλους του και τους εξιστορούσε τις περιπέτειές του την προηγούμενη βραδιά ως τραβεστί…
Οταν έβγαλα λοιπόν το πρώτο μου βιβλίο, το «Μπέττυ», ο Ταχτσής έγινε απαράδεκτα ανταγωνιστικός και άρχισε να αντιδρά πολύ επιθετικά απέναντί μου. Με συναντούσε σε διάφορες συγκεντρώσεις και με ειρωνευόταν με ατάκες όπως: «Ποιος σε κουβάλησε εδώ, χρυσό μου;». Είχα μπει στο στόχαστρό του. Εφτανε στο σημείο να «ξεφωνίζει» όλους όσοι εκφράζονταν θετικά για εμένα. Ακόμα και έναν καθηγητή Πανεπιστημίου τον ξεφώνισε στο Κολωνάκι επειδή είχε αναφερθεί με καλά λόγια στο βιβλίο μου υποστηρίζει και προσθέτει:
Οταν γυρίστηκε σε ταινία το πρώτο βιβλίο μου και ειδικά όταν έβγαλα και δεύτερο βιβλίο, το «Πόσο πάει», άρχισε να μου κάνει έναν απίστευτο πόλεμο. Τηλεφωνούσε στους δημοσιογράφους που μου έκαναν συνέντευξη και τους έβριζε πατόκορφα...
- Γιατί τέτοιος πόλεμος εναντίον σας ;
Πιστεύω ότι ήθελε να έχει το μονοπώλιο ενός συγγραφέα - πόρνης - τραβεστί… Με είδε σαν απειλή! Αντιλήφθηκε ότι ήμουν σοβαρό άτομο και όχι κάποια τρελή τραβεστί που ακκιζόταν και έκανε διάφορες γελοιότητες, με αποτέλεσμα να νιώσει ότι τρίζει η καρέκλα του. Αυτό ήταν λάθος του. Το βιβλίο του «Το τρίτο στεφάνι» είναι ένα πολύ καλό λογοτεχνικό έργο. Εγώ, πάλι, δεν πιστεύω ότι κάνω λογοτεχνία. Απλώς, γράφω ντοκουμέντα γύρω από τη ζωή μου. Αυτός ο πόλεμος εναντίον μου βρήκε ανταπόκριση, αφού σιγά σιγά αποκλειόμουν από κάποια Μέσα. Μέχρι που έμαθα ότι είχε ξεσηκώσει όλον τον κόσμο για να μην παίξω σε ένα θεατρικό έργο, το «Πρόσωπα φυσικά κι αλλόκοτα». Τηλεφωνούσε στην Ελλη Λαμπέτη, που ήταν φίλη με τον θεατρικό παραγωγό, στην Ειρήνη Παπά, που ήταν φίλη με τον σκηνοθέτη, στη Δέσπω Διαμαντίδου και σε πολλούς άλλους για να μην παίξω στην παράσταση. Ε, τότε ήταν που ένιωσα ότι ξεχείλισε το ποτήρι...
- Και έτσι φτάσατε στην απαγωγή του…
Δεν πήγαινε άλλο! Ο Ταχτσής ήταν πολύ δύστροπος και κακός άνθρωπος. Δεν είχε φίλους και όλοι αυτοί που βγαίνουν τώρα και λένε καλά λόγια το κάνουν γιατί «ο αποθανών δεδικαίωται». Ε λοιπόν, εγώ λέω τα πράγματα με το όνομά τους και δεν το πιστεύω αυτό! Τότε αποφάσισα ότι αυτός ο άνθρωπος δεν θα με συγχύζει πλέον και δεν θα ταράζει την ηρεμία και την πορεία μου. Ηθελα να τον εκδικηθώ, να τον δείρω... Και μια βραδιά του 1983 μαζί με δύο φίλους μου τον περιμέναμε έξω από το σπίτι του. Ηρθε τα ξημερώματα. Τον άρπαξαν οι φίλοι μου, τον έβαλαν στο αυτοκίνητό μου και τον πήγαμε στα Λιμανάκια της Βουλιαγμένης. Τον βάλαμε να καθίσει σε ένα βραχάκι κι εγώ ανέβηκα σε ένα άλλο βραχάκι πιο ψηλά από εκείνον. Κι επειδή στο παρελθόν με είχε κατηγορήσει δημόσια για το βιβλίο μου λέγοντας «ασήμαντα άτομα που γράφουν πορνογραφήματα και γίνονται ήρωες και πλούσιοι», του απευθύνω τον λόγο στην κατάσταση που ήταν τώρα δείχνοντάς με: «Λοιπόν, και ήρωας και πλούσιος!». Πήγα κοντά του και τον απείλησα ότι θα του κόψω τη μύτη, αν συνεχίσει να τηλεφωνεί και να βρίζει όσους μου παίρνουν συνέντευξη... Τελικά, τον παρατήσαμε εκεί ξυλοδαρμένο και χωρίς... περούκα!
Η Μπέττυ ισχυρίζεται ότι η απαγωγή του «μαθεύτηκε εντός των τειχών του καλλιτεχνικού και πνευματικού κόσμου, με αποτέλεσμα ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος να διακόψει τη συνεργασία του με τον Ταχτσή και να μη γυρίσει την ταινία που βασιζόταν στο “Τρίτο στεφάνι”». Αρχικά ο συγγραφέας δεν της έκανε μήνυση για το περιστατικό της απαγωγής. Υστερα από καιρό όμως η Μπέττυ… ομολόγησε την ενοχή της (μέσω ενός δελτίου Τύπου με σκοπό να στηρίξει την τραβεστί Αλόμα, που είχε έρθει σε διένεξη μαζί του) και τότε τη μήνυσε.
«Ο Ταχτσής δεν ήρθε ποτέ σε κανένα δικαστήριο…» θυμάται η Μπέττυ. «Προσπάθησα να τον πλησιάσω, αλλά δεν μου είχε εμπιστοσύνη… Το 1988 λοιπόν έμαθα ότι τον σκότωσαν και στενοχωρήθηκα. Το γράφω και στο βιβλίο μου αυτό. Πίστευα ότι κάποτε θα τα βρίσκαμε, ο χρόνος θα μείωνε τις μεταξύ μας αποστάσεις. Μπορεί να έχω κάνει πολλά στη ζωή μου και να κάνω και άλλα τόσα, αν κάποιος μου φέρεται άδικα και άσχημα, αλλά δεν θα έφτανα ποτέ στον θάνατο. Εχω παιδευτεί πολύ στη ζωή μου. Η ανθρώπινη ζωή για μένα είναι κάτι πολύ σημαντικό»!
«ΙΣΩΣ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΠΗΔ... ΚΑΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΓΑΛΕ ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ»
- Εχετε σκεφτεί ποιοι μπορεί να το δολοφόνησαν;
Ο Ταχτσής φορούσε κορσέ στο χρώμα του δέρματος, στον οποίο είχε ράψει …τρίχες για να φαίνεται σαν αιδοίο, με σκοπό οι πελάτες του να πιστεύουν ότι ήταν γυναίκα… Λένε ότι τον δολοφόνησε κάποιος πελάτης που αντιλήφθηκε ότι δεν ήταν αληθινή γυναίκα αλλά τραβεστί. Μπορεί να είναι κι έτσι. Νομίζω ότι έπεσε θύμα κάποιου που δεν τα βρήκε μαζί του είτε στα λεφτά είτε γιατί κατά την επαφή τους τον ενόχλησε κάτι. Γιατί ποιος μου λέει ότι ο Ταχτσής δεν θέλησε να… πηδήξει κάποιον και τον έβγαλε εκτός εαυτού; Ξέρω ακόμα ότι έβγαινε για δουλειά ενώ είχε πάρει χάπια και παράλληλα πως, όταν ήταν εκτός εαυτού, έπινε και πολλά ούζα.
Σημασία έχει ότι τον δολοφόνησαν. Δεν είναι ο μοναδικός στον χώρο των τραβεστί που έχει δολοφονηθεί! Αλλωστε, η ζωή μιας τραβεστί και μιας πόρνης είναι πολύ επικίνδυνη. Μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο, την «καθαρίζεις» με ένα μαχαίρι, της δίνεις μια κλοτσιά, την πετάς έξω από το αυτοκίνητο και φεύγεις...
ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, ΔΥΟ ΒΙΒΛΙΑ, ΕΝΑΣ ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ!
Η Μπέττυ (Ελισάβετ Βακαλίδου) είναι η πρώτη τραβεστί που έγινε διάσημη. Μετά τη Μεταπολίτευση πρωτοστάτησε (μαζί με τους δηλωμένους ομοφυλόφιλους-αγωνιστές Ανδρέα Βελισσαρόπουλο και Λουκά Θεοδωρακόπουλο) στη δημιουργία του Απελευθερωτικού Κινήματος Ομοφυλόφιλων Ελλάδας.
Αντιστάθηκε ενεργά στη δημιουργία ενός νόμου το 1975, που έστελνε τους ομοφυλόφιλους και τις τραβεστί στην… πυρά! Στην πρώτη φανερή συγκέντρωση των ομοφυλόφιλων και τραβεστί της Ελλάδας στο θέατρο «Λουζιτάνια» είχε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το 1980 κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία της («Μπέττυ») και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από πουριτανούς της εποχής. Το βιβλίο της χαρακτηρίστηκε «άσεμνο» και δικάστηκε γι’ αυτό. Μέσα από την προβολή που είχε το θέμα κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα και οι πωλήσεις του έφθασαν στα ύψη.
Η αυτοβιογραφία της γυρίστηκε σε ταινία από τον Δημήτρη Σταύρακα και απέσπασε καλές κριτικές και βραβεία στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Δράμας και Λάρισας. Εχει μάλιστα πάρει μέρος και σε ταινία ενός από τους ηγέτες του γαλλικού σινεμά, του Ζαν Ζενέ, που γυρίστηκε στην Ελλάδα.
Το ’83 κυκλοφόρησε το δεύτερο βιβλίο της με τίτλο «Πόσο πάει» και την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στο θεατρικό «Πρόσωπα φυσικά κι αλλόκοτα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Διαμαντόπουλου, με την Ντίνα Κώνστα και τον Μάνο Τσιλιμίδη (ανέβηκε στα θέατρα «Αθηνά» και «Σούπερ σταρ»).
Το ’84 έκανε εγχείρηση διόρθωσης φύλου, έμεινε στο Βερολίνο για δύο χρόνια και το 1986 μετακόμισε στα Χανιά, όπου παρέμεινε για δέκα χρόνια έχοντας ανοίξει τον δικό της οίκο ανοχής. «Στα Χανιά έχω τις καλύτερες αναμνήσεις της ζωής μου. Είναι η ωραιότερη πόλη της Ελλάδας με τον καλύτερο κόσμο» υποστηρίζει.
Στη συνέχεια, «περιπλανήθηκα σε Πάτρα, Βόλο, Ρόδο και Λάρισα». Από το 2000 ζει στην Αθήνα και δεν εργάζεται. «Εχω εξασφαλίσει τα… υπόλοιπα γηρατειά μου» τονίζει γελώντας.
Στην προσωπική της ζωή έχει κάνει μακροχρόνιους δεσμούς. Με όλους τους πρώην συντρόφους της διατηρεί άριστες σχέσεις, αλλά τα τελευταία χρόνια δεν είναι ερωτευμένη. Φέτος έπαιξε στη «Στρέλλα» που προβλήθηκε πρόσφατα στην Μπερλινάλε. Πρωταγωνιστεί η νεαρή τραβεστί Μίνα Ορφανού, ενώ η Μπέττυ υποδύεται μια ηλικιωμένη τραβεστί που την έχει υπό την προστασία της. «Λόγω του ανατρεπτικού της θέματος, η ταινία, που πήρε διθυραμβικές κριτικές στο εξωτερικό, όταν προβληθεί στη χώρα μας, θα προκαλέσει πολλές αντιδράσεις…» μας λέει.
Θαυμάζει τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο, γιατί «άλλαξε την οπτική των Ελλήνων απέναντι στους Ελληνες ομοφυλόφιλους» και τον παρομοιάζει με τον «Μilk», τον Αμερικανό gay ήρωα της (οσκαρικής) ομώνυμης ταινίας.
ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ
ΦΩΤ.: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΤΟΥΛΟΓΕΝΗΣ
Πηγή : Espresso
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου