Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Συνέντευξη της βουλευτού του Συ.Ριζ.Α. Ηρώς Διώτη στο transs.gr



«Ο άνθρωπος είναι η απάντηση όποια κι αν είναι η ερώτηση»

Συνέντευξη της βουλευτού του Συ.Ριζ.Α. Ηρώς Διώτη στο transs.gr στη Μαρίνα Γαλανού.


Ηρώ Διώτη


Greece Flag Ελλάδα: Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012 | 01:05

Με μεγάλη μου χαρά φιλοξενώ στο transs.gr, συνέντευξη της βουλευτού του Συ.Ριζ.Α., κυρίας Ηρώς Διώτη. Η γνωριμία μου με την Ηρώ πάει πίσω ενάμισι χρόνο, στα πλαίσια συνάντησής μας για τις διεκδικήσεις της τρανς κοινότητας. Άνθρωπος ζεστός, ανοικτός, και με διάθεση να ακούσει· το τονίζω αυτό, γιατί οι περισσότεροι που βρίσκουμε στον χώρο της πολιτικής, πιο πολύ αρέσκονται να μιλούν χωρίς να ακούνε. Η Ηρώ αντιθέτως μας άκουσε με πολλή προσοχή και στο αίτημά μας να κατατεθεί μία ερώτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για τις διακρίσεις για λόγους ταυτότητας φύλου, ανταποκρίθηκε άμεσα και μάλιστα με το παραπάνω: κατέθεσε μία ερώτηση σε τρία σκέλη που αφορούσαν το ευρύτερο πλέγμα της ατζέντας των τρανς δικαιωμάτων (αναγνώριση ταυτότητας φύλου - διακρίσεις, αλλαγή εγγράφων, και ρητορική μίσους) για πρώτη φορά στην Ελληνική Βουλή.

Πέρα από την έμπρακτη υποστήριξή της στην τρανς κοινότητα –που θα πρέπει να την απαιτούμε και να είναι υποχρέωση όλων των πολιτικών όλων των παρατάξεων–, η Ηρώ απέδειξε με την ευαισθησία της ό,τι ο άνθρωπος είναι και πρέπει να είναι το πρόσταγμα, ιδιαίτερα στις δύσκολες στιγμές που βιώνει ο τόπος μας.


Μαρίνα Γαλανού.: Κυρία Διώτη, αγαπητή Ηρώ, σ' ευχαριστώ ιδιαίτερα που αποδέχτηκες την πρόσκλησή μου για μία συνέντευξη στο transs.gr. Προεκλογική περίοδος λοιπόν, σ' ένα ιδιαίτερα βεβαρημένο κλίμα για τη χώρα μας. Θα ήθελα να μου συνοψίσεις με λίγα λόγια την εμπειρία σου ως βουλευτίνα του Συ.Ριζ.Α., να μας πεις δύο λόγια για την πορεία σου, για το τί διακυβεύεται τελικά σε αυτές τις εκλογές.

Ηρώ Διώτη.:
Και εγώ χαίρομαι που δίνω αυτή την συνέντευξη στο transs.gr. Ως βουλευτίνα δυσκολεύτηκα αρκετά στην αρχή να προσαρμοστώ σε ότι απαιτεί αυτός ο ρόλος και ταυτόχρονα να είμαι ο εαυτός μου. Νομίζω κατάφερα να έχω μια πορεία στη βουλή που να είναι χρήσιμη στους ανθρώπους που με έστειλαν εκεί αλλά και σε αυτούς που, ανεξάρτητα τι ψηφίζουν, χρειάζονται στήριξη. Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα με βάση τις αρχές μου και την συνείδηση μου. Σε αυτές τις εκλογές διακυβεύεται η ύπαρξή μας νομίζω. Δηλαδή το αν θα ζούμε αξιοπρεπώς ή αν θα ζούμε με 150 ευρώ το μήνα- όσοι και όσες έχουν δουλειά- και φυσικά χωρίς κανένα δικαίωμα. Και διακυβεύεται επίσης και η δημοκρατία γιατί για να περάσει η εξουσία όλα αυτά τα μέτρα επιβάλλει ένα είδος κράτους έκτακτης ανάγκης με πολύ αυταρχισμό και καταστολή.

Μαρίνα Γαλανού.: Πόσο σε ανησυχεί η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση; - βλέπουμε πχ το παράδειγμα στη Γαλλία.

Ηρώ Διώτη.: Με ανησυχεί πάρα πολύ. Αυτό που σας έλεγα πριν για το κράτος έκτακτης ανάγκης έχει σχέση και με την άνοδο της ακροδεξιάς, διότι όταν βομβαρδίζεις την κοινωνία με απόψεις φόβου, κινδύνου, ρατσισμού, μισαλλοδοξίας, φτιάχνεις το τέλειο έδαφος για να αναπτυχθεί ο φασισμός. Βλέπετε τι γίνεται με τους μετανάστες για παράδειγμα. Διαγκωνίζονται οι υποψήφιοι της δεξιάς και του ΠΑΣΟΚ ποιός θα πει το πιο εφιαλτικό σενάριο γι΄ αυτούς τους συνανθρώπους μας. Έχουμε φτάσει στα στρατόπεδα συγκέντρωσης... Είναι ντροπή όλα αυτά για μια χώρα πολιτισμένη και δημοκρατική. Βέβαια τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ανησυχητικά όταν βλέπουμε και στην Ευρώπη τέτοια άνοδο της ακροδεξιάς και ελπίζω να μην ξαναζήσουμε εφιάλτες του παρελθόντος. Είμαι αισιόδοξη παρ’ όλα αυτά και πιστεύω πως ο ελληνικός λαός που έχει δώσει πολλούς αγώνες για τη δημοκρατία και που έχει υποφέρει στην κατοχή όσο σε καμμιά άλλη χώρα, δεν θα βάλει τους νεοναζί στη βουλή.

Μαρίνα Γαλανού.: Μέσα στο κλίμα ανασφάλειας που υπάρχει στην Ελλάδα, αλλά και του γενικότερου κλίματος στην Ε.Ε., τα ανθρώπινα δικαιώματα και ιδιαίτερα τα λοαδ δικαιώματα είναι πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες. Σε ένα τέτοιο γενικότερο περιβάλλον, τί περιθώρια πιστεύεις ότι υπάρχουν για την άσκηση πιέσεων για τα λοαδ δικαιώματα;

Ηρώ Διώτη.:
Πιστεύω ακράδαντα πως η δημοκρατία κρίνεται στα λοαδ δικαιώματα, παρότι είναι δύσκολη εποχή όπως λέτε. Και κρίνεται γιατί εκεί δοκιμάζονται τα δικαιώματα, εκεί απειλούνται. Και η πάλη για τα δικαιώματα είναι ένας πολιτικός αγώνας, διότι ακριβώς το θέμα είναι αν έχουν όλοι και όλες ίσα δικαιώματα, ανεξαρτήτως, φύλου, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, χρώματος, θρησκεύματος κ.λ.π. Εκεί πρέπει να δοθεί ένας αγώνας και πρέπει η κοινωνία να μάθει πως όπως είπε και ο Αντρέ Μπρετόν: «Ο Άνθρωπος είναι η απάντηση όποια κι αν είναι η ερώτηση»

Μαρίνα Γαλανού.: Ήσουν η μοναδική βουλευτής που έκανες ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς για τα θέματα που κυριαρχούν στην ατζέντα της τρανς κοινότητας. Προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Εσωτερικών και Εργασίας. Θα ήθελα να μου σχολιάσεις τις απαντήσεις που έλαβες.

Ηρώ Διώτη.:
Νομίζω πως οι απαντήσεις ήταν σχεδόν εκτός θέματος με μια γενικόλογη τοποθέτηση από μέρους των υπουργείων. Επίσης νομίζω ότι οι απαντήσεις έδειχναν και μια κάποια άγνοια, ίσως και προκατάληψη. Γιατί το να μην ασχολείσαι επαρκώς με ένα θέμα, μπορεί να είναι και από προκατάληψη. Δεν εξεπλάγην βέβαια. Έκπληξη θα ήταν αν κάποιος από τα αρμόδια Υπουργεία να είχε ασχοληθεί πραγματικά με τα ζητήματα αυτά. Όταν θέτουμε δηλαδή ζήτημα ταυτότητας φύλου, εγγράφων, δικαιωμάτων κ.λ.π, και το Υπουργείο απαντά ότι έχουμε νομοθεσία για το σεξουαλικό προσανατολισμό, σημαίνει πως ή δεν καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει

Μαρίνα Γαλανού.: Επέτρεψέ μου να σου αναφέρω δύο συγκεκριμένα περιστατικά, γιατί πολλές φορές τα παραδείγματα βοηθούν. Έχει έρθει σε γνώση μας περιστατικό τρανς γυναίκας που λόγω της οικονομικής κρίσης αδυνατεί να επιβιώσει, και απευθύνθηκε στα συσσίτια που διοργανώνονται από την Εκκλησία, παρ' όλα αυτά αναγκάστηκε να φύγει γιατί ακόμη κι εκεί αντιμετωπίστηκε με χλευασμό λόγω της ταυτότητάς της - τελικά αντιμετωπίσαμε τόσο την συγκεκριμένη περίπτωση όσο και άλλες περιπτώσεις τρανς που αδυνατούν να σιτιστούν μέσω συνεργασίας με την "Άρτος-Δράση". Πρόσφατα στα πλαίσια του ΣΥΔ, ήρθε σε επαφή μαζί μας Ιρανή τρανς γυναίκα, πρόσφυγας, η οποία μετά από ταλαιπωρία κατάφερε να πάρει άσυλο για πολιτικούς λόγους, πλην όμως αντιμετωπίζεται με τον χειρότερο τρόπο, τόσο από τις αρχές ασφαλείας, και λόγω του ότι είναι φανερό ότι δεν είναι Ελληνίδα, αλλά και λόγω του ότι είναι τρανς, όσο και από όλες τις υπηρεσίες. Η κοπέλα δεν μπορεί πια να επιβιώσει στη χώρα που της έδωσε άσυλο και ζητά βοήθεια αντιμετωπίζοντας διπλή διάκριση. Πλέον Ηρώ, αντιμετωπίζουμε περιστατικά που προ της κρίσης, πέραν των αποκλεισμών που ήταν και είναι δεδομένοι, ούτε που μπορούσαμε να τα φανταστούμε, καταστάσεις που μας ξεπερνάνε. Πού πιστεύεις ότι μπορεί να πάει αυτό το πράγμα, και πώς τελικά θα το αντιμετωπίσουμε. Γιατί καλά είναι τα λόγια για αλληλεγγύη και συναφή, εδώ όμως όλ' αυτά μας ξεπερνάνε. Χρειάζονται λύσεις, προτού έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό που περισπούδαστα κάποιοι ονομάζουν "ανθρωπιστική κρίση". Γιατί, για όσους δεν το βλέπουν είναι προ των θυρών, ιδιαίτερα για τις πιο ευάλωτες ομάδες όπως οι τρανς.

Ηρώ Διώτη.: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι είναι προ των θυρών. Τέτοια περιστατικά που αναφέρεις υπάρχουν -όχι μόνο στην τρανς κοινότητα-, και υπάρχουν γιατί έχει επιβληθεί, από Τρόικα, Δ.Ν.Τ και κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ και των ομοίων τους, μια κατάσταση μεγάλης φτώχιας σε μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού. Με πρόσχημα το χρέος (που αυτοί δημιούργησαν) επιβάλλουν μια πρωτοφανή κατάσταση. Αν μαζί με τη φτώχια βάλεις και την κατάσταση εξαίρεσης που πάνε να επιβάλλουν και την ανθρωποφαγία που καλλιεργούν τα μίντια (στον φτωχό να φταίει ο πιο φτωχός ή ο ξεχωριστός/η), καταλαβαίνεις ότι πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση. Και εμείς στο ΣΥΡΙΖΑ λέμε πως η κοινωνία μπορεί να ευημερήσει και να πάει μπροστά μόνο όταν μπορείς να διασφαλίσεις στους πολίτες, αξιοπρέπεια, ισότητα και ελευθερία. Με τον πολιτισμό και τα δικαιώματα πάμε μπροστά, όχι με τον κοινωνικό κανιβαλισμό, που θύματα του θα είναι πρώτα οι πιο ευάλωτες ομάδες φυσικά. Άρα η αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων γίνεται μόνο αν πρώτα απ' όλα καταλάβουμε τι μας συμβαίνει και ποιός ευθύνεται, αν καταλάβουμε ότι ο νεοφιλελευθερισμός και αυτοί που κυβερνούν προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι οι πλούσιοι θα γίνουν πιο πλούσιοι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Αν αυτό το καταλάβουμε νομίζω μόνο με συλλογική αντίσταση, αλλαγή προσανατολισμού, ενίσχυση της αριστεράς, ενίσχυση θεσμών πρόνοιας και δικαίου, αλλά και αλληλεγγύη κάτι μπορεί να γίνει. Το χειρότερο είναι να μείνουμε αδρανείς, περιμένοντας την ετυμηγορία... Τώρα, για τα συγκεκριμένα σκληρά περιστατικά ή για ανθρώπους που έχουν ανάγκη ακόμα και τροφή, υπάρχουν κάποιες συλλογικές κινηματικές καταστάσεις , όπως συλλογικές κουζίνες, κοινωνικά ιατρεία, νομική υποστήριξη κ.λ.π που νομίζω μπορούν να βοηθήσουν αν γίνει μια σωστή δικτύωση. Το βασικό πάντως είναι να φύγει αυτή η κυβέρνηση!

Μαρίνα Γαλανού.: Η Αργεντινή είναι μία χώρα που πριν χρόνια έφτασε στη χρεοκοπία, όπως τώρα η χώρα μας. Δεν ξέρω πόσο οι συνθήκες διαφέρουν, άλλωστε ακόμη δεν έχει εξελιχθεί πλήρως στη χώρα μας το πλήρες εύρος, είναι ίσως νωρίς να γίνουν συγκρίσεις και εκτιμήσεις επ' αυτού. Ωστόσο, μετά από χρόνια, η Αργεντινή εξακολουθεί να περνά δύσκολα, όμως στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σχετικά πρόσφατα ψηφίστηκε νομοθεσία για τον πολιτικό γάμο ομοφύλων, την υιοθεσία και την ομογονεϊκότητα, ενώ όπως μαθαίνουμε τώρα προετοιμάζεται νομοθεσία που θα επιτρέπει την αλλαγή εγγράφων στα τρανς άτομα που μάλιστα θα είναι ιδιαίτερα προοδευτική, πιο πολύ ακόμη και από της Ισπανίας. Θα ήθελα τα σχόλιά σου επ' αυτών.

Ηρώ Διώτη.:
Και στα δικά μας καταρχήν! Μακάρι δηλαδή να φτάσει κάποια στιγμή που θα κατακτηθούν και εδώ με νόμους αυτά τα δικαιώματα. Η Αργεντινή προχωράει σε αυτά τα ζητήματα και όχι μόνο σε αυτά. Η πρόεδρός της έχει κάνει πολλά βήματα και στην κατεύθυνση κρατικοποίησης ας πούμε μεγάλων εταιρειών ώστε το όφελος να το έχουν οι πολίτες της Αργεντινής και όχι ένας επιχειρηματίας κ.λ.π. Και νομίζω πως πρέπει κι εμείς να καλλιεργήσουμε μια τέτοια συζήτηση στην κοινωνία ώστε να ωριμάσουν και αυτά τα αιτήματα, γιατί θυμάστε τι έγινε με την περίπτωση των γάμων εδώ. Κατά τη γνώμη μου ένα μεγάλο εμπόδιο σε όλα αυτά είναι η εκκλησία, αλλά ίσως σε μια άλλη συζήτηση να αναφερθούμε εκτενώς

Μαρίνα Γαλανού.: Ο Συ.Ριζ.Α. έχει κάνει πρόταση στα υπόλοιπα κόμματα της αριστεράς, το ΚΚΕ και τη Δημοκρατική Αριστερά, για μετεκλογική συνεργασία. Φαίνεται κατανοητή μία συσπείρωση των δυνάμεων της αριστεράς προς μία εναλλακτική πρόταση κυβερνητικής συνεργασίας, όμως πόσο αυτό μπορεί να είναι ρεαλιστικό, ιδιαίτερα με το ΚΚΕ που έχει γνωστές μονολιθικές απόψεις σε πολλά θέματα, ακόμη δέ περισσότερο στα θέματα ατομικών δικαιωμάτων όπως είναι και τα ανθρώπινα δικαιώματα των λοαδ;

Ηρώ Διώτη.:
Νομίζω πως δεν είναι πολύ ρεαλιστικό διότι το ΚΚΕ αρνείται πεισματικά, αν και κατά τη γνώμη μου η αριστερά πρέπει να ξεπεράσει διαφορές και να προχωρήσει σε κάποια πράγματα μαζί. Γι' αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει τόσο πολύ στη συνεργασία. Όταν ο αντίπαλος είναι τόσο ισχυρός και τόσο ενωμένος, με μόνο κριτήριο του τα κέρδη, δεν είναι έως και βλακεία εμείς να μην μπορούμε να συμβιώσουμε; Το μέλλον της ανθρωπότητας δεν θέλουμε να είναι πλούσιοι από τη μια και πάμφτωχοι από την άλλη, έτσι δεν είναι; Πιστεύω πως οι συνθήκες θα μας αναγκάσουν να προχωρήσουμε στην ενότητα και αυτό θα είναι καλό. Βεβαίως στο θέμα που θέτεις των μονολιθικών απόψεων δεν έχεις άδικο. Αλλά νομίζω ότι κατακτιούνται κάποια πράγματα όταν υπάρχει μια μίνιμουμ κοινή βάση. Και παρότι το ΚΚΕ είναι συντηρητικό σε αυτά τα ζητήματα που λες, νομίζω πως θα έδειχνε ανοχή στο να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των λοαδ αν βρισκόταν σε μια συνεργασία μαζί μας ή και με άλλες αριστερές δυνάμεις.

Ηρώ, σ’ ευχαριστώ πολύ, κι εύχομαι καλή επιτυχία
στην περιφέρεια Λάρισας που εκλέγεσαι!

. © Transs.gr

Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Μαρίνα Γαλανού: Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των διακρίσεων σε βάρος των τρανς ατόμων.



Συνέντευξη με τη Μαρίνα Γαλανού*: Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των διακρίσεων σε βάρος των τρανς ατόμων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Διεμφυλικών και τα δικαιώματα των τρανς


Μαρίνα Γαλανού


Τη συνέντευξη πήρε η Λίνα Φιλοπούλου
Περιοδικό ΚΟΚΚΙΝΟ
Παρασκευή, 27 Απρίλιος 2012


"Από την Αριστερά προσδοκούμε, αφού η ατζέντα της υποστηρίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, όσο το δυνατόν περισσότερη υποστήριξη και συνεργασία. Μην ξεχνάμε ότι επί παραδείγματι στην Πορτογαλία η Αριστερά ήταν η πρώτη που κατέθεσε σχέδιο νόμου για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου καθώς και σε άλλες χώρες. "


Πες μας λίγα λόγια για το ΣΥΔ. Πότε ιδρύθηκε και ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν στη δημιουργία του;

Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2010 και αναγνωρίστηκε επίσημα το Δεκέμβριο του 2010. Μέχρι στιγμής έχουμε εγγεγραμμένα περίπου 45 μέλη. Η ανάγκη ίδρυσης του Σωματείου μας προέκυψε από την αναγκαιότητα να καλυφθεί το κενό που υπήρχε από την απουσία της τρανς κοινότητας από το δημόσιο λόγο, να ακουστεί η φωνή τους, να αρθρωθεί διεκδικητικός λόγος με έναν οργανωμένο τρόπο, αλλά και να υπάρξει -στους δύσκολους καιρούς που βαδίζουμε- μια συλλογικότητα που θα αναπτύξει τους δεσμούς αλληλεγγύης μέσα στην κοινότητα. Σκοπός μας είναι να εργαστούμε σε κοινωνικό και θεσμικό επίπεδο για την κατάργηση των διακρίσεων και αποκλεισμών που υφίστανται τα τρανς άτομα για λόγους ταυτότητας και έκφρασης φύλου: στο χώρο εργασίας, στο χώρο της εκπαίδευσης, στη στέγαση, στο χώρο της υγείας, της ασφάλισης.

Πιο συγκεκριμένα, ποια είναι τα αιτήματα του σωματείου σας;

Τα αιτήματα της τρανς ατζέντας, σε πολιτικό επίπεδο, θα μπορούσαν να συνοψιστούν κυρίως στα ακόλουθα:
- Επέκταση του νόμου κατά των διακρίσεων 3304/2005, ώστε να καλύπτει τις διακρίσεις για λόγους ταυτότητας φύλου, στο χώρο της εργασίας, της παροχής υπηρεσιών, στην ενοικίαση οικίας ή επαγγελματικού χώρου.

- Επέκταση του νόμου για την ίση μεταχείριση και ίσες ευκαιρίες στην απασχόληση 3896/2010, ώστε να αναφέρεται με σαφήνεια η ταυτότητα κοινωνικού φύλου, ως πεδίο απαγόρευσης των διακρίσεων.

- Επέκταση του ισχύοντος αντιρατσιστικού νόμου 927/1979 και αναθεώρηση του αντίστοιχου σχεδίου νόμου που έχει προταθεί, ώστε να καλύπτει και την ταυτότητα φύλου.

- Επέκταση του ποινικού μέρους του νόμου 3719/2008, στο σκέλος που αφορά τα εγκλήματα και τις επιθέσεις μίσους, ώστε να καλύπτει με σαφήνεια και την ταυτότητα φύλου.

- Νομοθετική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου και δυνατότητα αλλαγής των εγγράφων στα διαφυλικά άτομα.

- Ενημέρωση και εκπαίδευση των σωμάτων ασφαλείας σε θέματα διαφορετικότητας και ειδικότερα σε θέματα ταυτότητας φύλου.

- Δυνατότητα κάλυψης μέσω όλων των ασφαλιστικών ταμείων της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού φύλου σε δημόσια νοσοκομεία. Πλήρης παροχή ψυχολογικής υποστήριξης και ιατροφαρμακευτικής κάλυψης.

- Δημιουργία μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας ασφαλούς οδηγού (road map) για τα άτομα που επιθυμούν να μπουν στη διαδικασία επαναπροσδιορισμού φύλου, που θα περιέχει τις κλινικές-νοσοκομεία με εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

- Ενόψει της αναθεώρησης του καταλόγου των Ψυχικών Διαταραχών (DSM-V), ζητούμε την αφαίρεση της διαφυλικότητας/τρανσεξουαλισμού από τον κατάλογο των ψυχικών ασθενειών.

- Δημιουργία προγράμματος του υπουργείου Παιδείας κατά των διακρίσεων, στην κατεύθυνση της δημιουργίας τείχους κατά των διακρίσεων για τους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και την καλλιέργεια κλίματος κατά της ομοφυλοφοβίας και της τρανσφυλοφοβίας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων

- Δυνατότητα παροχής ειδικών προγραμμάτων μέσω του ΟΑΕΔ, για την εκπαίδευση, ενημέρωση και απασχόληση, στην κατεύθυνση ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων για την εκπαίδευση και απασχόληση άλλων ευαίσθητων μειονοτικών ομάδων.

Ο τρόπος διεκδίκησης όλων αυτών δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τις παρεμβάσεις μας προς τα πολιτικά κόμματα, αρμόδια υπουργεία, άλλες συλλογικότητες, αλλά πέραν αυτών επαφή –στο μέτρο των δυνατοτήτων μας– με κοινωνικούς φορείς, ώστε να γίνουμε πειστικές/οί για την αναγκαιότητα επίλυσης των τόσο σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τρανς κοινότητα.

Πώς βιώνουν τα τρανς άτομα τον κοινωνικό αποκλεισμό από το ρατσισμό λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και κοινωνικού φύλου και από το τρανσφυλοφοβικό μίσος, και ποιες οι συνέπειες στη μόρφωση, στις εργασιακές συνθήκες, στο δικαίωμα στην υγεία;

Ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία που αντιμετωπίζουν τα τρανς άτομα, ξεκινούν από την πολύ μικρή, την εφηβική ηλικία, από την οικογένεια και το σχολείο ακόμη. Όταν το άτομο αρχίζει να αναπτύσσει και να εξωτερικεύει την έκφραση του φύλου του. Δεν είναι λίγα τα τρανς άτομα που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους από την εφηβική τους ηλικία, εγκαταλείποντας έτσι και το σχολείο, μην έχοντας πού την κεφαλή κλίναι, με συχνή την καταφυγή –μιλώντας περισσότερο για τις τρανς γυναίκες– στην πορνεία. Στη συνέχεια υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εύρεση στέγης, αφού πολλοί αρνούνται να ενοικιάσουν τα σπίτια τους σε τρανς.

Υπάρχει επίσης μεγάλο πρόβλημα στον χώρο της εκπαίδευσης, αφού στο παρελθόν είχε υπάρξει καταγγελία δύο τρανς γυναικών που θέλησαν να εγγραφούν σε νυκτερινό σχολείο για να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, και ο διευθυντής αρνήθηκε την εγγραφή τους επικαλούμενος άλλους λόγους, όμως φανερά ο λόγος ήταν η ταυτότητά τους και χρειάστηκε παρέμβαση της τότε τρανς συλλογικότητας για να αποκατασταθεί η αδικία.

Το πιο μεγάλο πρόβλημα όμως είναι ο αποκλεισμός από το χώρο εργασίας: σκέψου πόσα τρανς άτομα έχεις δει στη ζωή σου που να εργάζονται σε μια κανονική εργασία, πόσα τρανς άτομα έχεις συναντήσει σε κάποια υπηρεσία, σε ένα κατάστημα, σε μια οποιαδήποτε δουλειά. Δεν νομίζω να χρειαστεί να αναρωτηθείς ιδιαίτερα: σχεδόν κανένα. Έτσι λοιπόν, για τις τρανς γυναίκες υπάρχει στην ουσία η καταναγκαστική πορνεία, ενώ οι τρανς άντρες προτιμούν να είναι αόρατοι από την κοινωνική ζωή προκειμένου να μην αντιμετωπίζουν αυτού του είδους τους αποκλεισμούς. Άμεσο αποτέλεσμα του αποκλεισμού από την εργασία είναι ο αποκλεισμός από τις υπηρεσίες υγείας (που για τα τρανς άτομα είναι θεμελιώδεις) και από την ασφάλιση. Βλέπεις λοιπόν ότι εδώ παραβιάζονται τα πλέον στοιχειώδη δικαιώματα του ανθρώπου για τα τρανς άτομα. Και στην πραγματικότητα, αν το καλοσκεφτείς, αυτό που αμφισβητείται στα τρανς άτομα είναι η ιδιότητα «άνθρωπος», αφού δεν μπορείς να έχεις δικαιώματα που για κάθε άνθρωπο είναι προφανή.

Στις 19 και 20 Νοέμβρη 2011 ο ΣΥΔ διοργάνωσε μια πολύ επιτυχημένη διημερίδα για την παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Διεμφυλικών. Ποια είναι τα αποτελέσματα από τη διημερίδα;

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Διεμφυλικών είναι μια ευκαιρία, πέραν του να τιμήσουμε όσα τρανς άτομα έχασαν λόγω του παράλογου τρανσφυλοφοβικού μίσους τη ζωή τους σε όλο τον κόσμο ή έχουν υπάρξει θύματα επιθέσεων μίσους, να αναδείξουμε την τρανς ατζέντα. Ξεκινήσαμε από μία ημέρα πέρσι, με ομιλητές περισσότερο από τη λοατ κοινότητα, φέτος διευρύνθηκε το πρόγραμμα σε διήμερο με πολλούς ομιλητές/ομιλήτριες από το χώρο των οργανώσεων, της πολιτικής, των νομικών, τον ακαδημαϊκό χώρο. Κάθε χρόνο προσπαθούμε κάτι καλύτερο, προσπαθούμε να ανοίξουμε όσο το δυνατόν τη βεντάλια και το εύρος των ανθρώπων που προσεγγίζουμε.

Ποια είναι η σχέση σας με τις υπόλοιπες λοατ οργανώσεις;

Το ΣΥΔ προσπαθεί να ενισχύσει τη συνεργασία του με τις λοατ οργανώσεις στον καλύτερο δυνατό βαθμό. Πιστεύουμε στην συνεργασία της λοατ κοινότητας, πάντα όμως με διακριτούς και ξεκάθαρους ρόλους και με ειλικρινή και διάφανο τρόπο. Η συνεργασία είναι επιθυμητή, πρέπει όμως να έχει και κανόνες, για να είναι αποτελεσματική. Επιθυμούμε επίσης συνεργασία με όλα τα κόμματα και κοινωνικούς φορείς, γιατί τα τρανς δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα και πρέπει να γίνονται σεβαστά και αποδεκτά από όλους.

Και η σχέση με την Αριστερά; Πιστεύεις ότι η Αριστερά οφείλει να αναδείξει αυτό το ζήτημα; Και αν ναι, έχει υπάρξει ανταπόκριση μέχρι τώρα;

Από την Αριστερά προσδοκούμε, αφού η ατζέντα της υποστηρίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, όσο το δυνατόν περισσότερη υποστήριξη και συνεργασία. Μην ξεχνάμε ότι επί παραδείγματι στην Πορτογαλία η Αριστερά ήταν η πρώτη που κατέθεσε σχέδιο νόμου για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου καθώς και σε άλλες χώρες. Με ικανοποίηση βλέπουμε τη συνεργασία που υπήρξε με τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, η οποία για πρώτη φορά κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για τα τρανς δικαιώματα και ελπίζουμε η συνεργασία αυτή να έχει μέλλον.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μου κάνεις ένα σχόλιο για τη σημερινή πολιτική κατάσταση.

Όσον αφορά την κυβέρνηση Παπαδήμου, από την αρχή δήλωσαν ότι θα αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα θέματα, το οποίο σημαίνει ότι θέματα που αφορούν ανθρώπινα δικαιώματα μπήκαν στο γύψο (όχι ότι και προηγουμένως υπήρχε κινητικότητα). Και φυσικά η συμμετοχή σε αυτήν στελεχών του ΛΑΟΣ, με τις ρατσιστικές και ομοφοβικές αντιλήψεις τους, στα σίγουρα δεν είναι καθόλου θετική εξέλιξη. Όλα αυτά όμως για εμάς σημαίνουν ότι πρέπει να υπάρξει ακόμη περισσότερη δραστηριοποίηση, δουλειά και αγώνες. Τίποτε άλλωστε δεν χαρίζεται!



*Η Μαρίνα Γαλανού είναι πρόεδρος του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ) και ιδιοκτήτρια του Πολύχρωμου Πλανήτη, του πρώτου -και μοναδικού για την ώρα- ανοιχτά ΛΟΑΤ περιεχομένου και ενδιαφέροντος βιβλιοπωλείου-εκδοτικού οίκου.



Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Συνέντευξη με την Κωνσταντίνα Κοσμίδου και τον Νίκο Μυλωνά, υποψήφιους με τους Οικολόγους Πράσινους



στη Μαρίνα Γαλανού, για το transs.gr



Greece Flag Ελλάδα: Σάββατο, 28 Απριλίου 2012 | 14:30

Συναντηθήκαμε με την Κωνσταντίνα Κοσμίδου και τον Νίκο Μυλωνά, μέλη και οι δύο της Ομοφυλοφιλικής Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας, υποψήφιοι στους συνδυασμούς των Οικολόγων Πράσινων στις Εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.

Θα ήθελα εκ των προτέρων να τους ευχαριστήσω για την συνέντευξη που παραχώρησαν στο transs.gr και να τους ευχηθώ από καρδιάς καλή επιτυχία στις εκλογές, καθώς -για λόγους ορατότητας της λοαδ κοινότητας- θεωρώ ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν εκπρόσωποι στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.


Κωνσταντίνα, Νίκο σας ευχαριστώ που αποδεχτήκατε την πρόσκλησή μου για μια συνέντευξη στο transs.gr.

Είσαστε και οι δύο υποψήφιοι στους συνδυασμούς των Οικολόγων Πράσινων (Ο.Π.), η Κωνσταντίνα στην Α' Πειραιώς και ο Νίκος δεύτερος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας.

Μ.Γ.: Εσύ Κωνσταντίνα, αν δεν κάνω λάθος, κατεβαίνεις για πρώτη φορά υποψήφια. Πες μας αν θέλεις πως προέκυψε η υποψηφιότητά σου.

Κ.Κ.:
Ναι, κατεβαίνω για πρώτη φορά υποψήφια. Ήταν ένας πολιτικός μου στόχος, μιας και από τα 15 μου πολιτικοποιούμαι. Περίμενα απλώς την κατάλληλη στιγμή, έτσι ώστε να πολιτευτώ με το κόμμα που με εκφράζει περισσότερο από τα άλλα, απόλυτα θα έλεγα.

Μ.Γ.: Νίκο παλιότερα σε είχαμε συναντήσει στην Α' Αθηνών με τους Οικολόγους Πράσινους. Ποιά ήταν η εμπειρία σου - αισθάνεσαι ότι υπήρξε υποστήριξη από την lgbt κοινότητα;

N.M.:
Θεωρώ ότι υπήρξε μεγάλη υποστήριξη της υποψηφιότητάς μου στην Α' Αθηνών από την lgbt κοινότητα, στις εκλογές του 2009. Το αποδεικνύουν τα μηνύματα που έχω πάρει είτε μέσω του διαδικτύου είτε δια ζώσης από άτομα της κοινότητάς μας που γνώριζα ή ακόμα και δεν γνώριζα καθώς και τα υπέροχα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο και σε έντυπα.

Μ.Γ.: Πολύ χαίρομαι που το ακούω αυτό Νίκο.
Αισθάνεστε ότι το γεγονός ότι είστε ανοικτοί ως προς τον σεξουαλικό προσανατολισμό σας, βοηθά ή όχι την υποψηφιότητα στις Ελληνικές βουλευτικές εκλογές;

Κ.Κ:
Αισθάνομαι απλώς την ανάγκη να μην κρύβομαι και να λέω την αλήθεια για τον σεξουαλικό μου προσανατολισμό ως ακτιβίστρια τα τελευταία δέκα χρόνια. Το να δηλώνεις ανοιχτά κάτι τέτοιο στον ελληνικό πολιτικό χώρο είναι θεωρώ ακόμα ένα μεγάλο ρίσκο, όμως εγώ νιώθω υπερήφανη και δε θα μπορούσα να λειτουργήσω διαφορετικά.

N.Μ: Εγώ θα έλεγα, πριν μιλήσουμε για βοήθεια θα έπρεπε να μιλήσουμε, πιστεύω, για την χρησιμότητα των υποψηφιοτήτων, ατόμων που δηλώνουν ανοιχτά τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό. Είναι θέμα ορατότητας. Η ορατότητα αυτή βοηθά κατ' αρχήν στην άρση και καταπολέμηση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων καθώς και στην καταπολέμηση των διακρίσεων και την προώθηση της ισότητας για τις λεσβίες, τους γκέι, τους/τις αμφιφυλόφιλους/ες και τους/τις διεμφυλικούς/ες.

Μ.Γ.: Βρισκόμαστε γενικότερα σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον στη χώρα μας, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι δυνάμεις της ακροδεξιάς από τη μια μεριά δείχνουν να κερδίζουν έδαφος, από την άλλη υπό το βάρος ενός κλίματος ανασφάλειας τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων φαίνεται ότι βρίσκονται χαμηλά στις προτεραιότητες των περισσότερων πολιτικών δυνάμεων. Σε ένα τέτοιο γενικότερο περιβάλλον, τί περιθώρια πιστεύετε ότι υπάρχουν για την άσκηση πιέσεων για τα lgbt δικαιώματα;

KΚ.:
Ο λόγος και οι θέσεις των οικολόγων πράσινων ιδιαίτερα σε LGBTQ θέματα ήταν πάντα συνεπής εν αντιθέσει με ό,τι συμβαίνει στην πολιτική αρένα όπου οι υποσχέσεις διατηρούν ένα παραμυθίστικο διακηρυκτικό χαρακτήρα. Είναι αλήθεια πως σε καιρούς οικονομικής κρίσης, η καλύτερη δικαιολογία για κάθε κυβέρνηση όταν υπάρχει αναφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα ή για την καθημερινότητα των πολιτών, είναι πως δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν. Από την άλλη, η ιστορία έχει δείξει πως σε καιρούς φτώχειας, έχουν γίνει οι μεγαλύτερες κοινωνικές επαναστάσεις. Ποτέ δε θα είναι καιρός για τους Έλληνες πολιτικούς τα LGBTQ θέματα. Πάντα θα πρέπει να πιέζουμε και πιστεύω πως έχουμε καταφέρει πολλά την τελευταία δεκαετία. Γι’ αυτό θεωρώ πως πάντα είναι ο κατάλληλος καιρός να πιέζουμε για τα δικαιώματα μας και να θυμούνται οι πολιτικοί πως δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας με υποχρεώσεις μόνο έναντι του κράτους.

Ν.Μ: Για εμάς τους Οικολόγους Πράσινους η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και περιβαλλοντική και κοινωνική. Οφείλουμε να προσπαθήσουμε άμεσα να αντιμετωπίσουμε όλες τις διαστάσεις τις κρίσης. Επί πλέον πολλοί και πολλές συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες, βιώνουν πολλαπλά προβλήματα επειδή μειώνεται το εισόδημά τους ή μπορεί να βρεθούν ξαφνικά άνεργοι/ες και παράλληλα πέφτουν καθημερινά θύματα διακρίσεων στην απασχόληση και την καθημερινή ζωή. Οι απόψεις που προβάλλονται από κάποιους ότι τα lgbt και γενικότερα τα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα είναι εντελώς λάθος. Αντίθετα οφείλουμε να διαμορφώσουμε μια αποτελεσματική κοινωνική πολιτική που θα προστατεύει όλους και όλες και πρώτα απ΄ όλα τα ευπαθή άτομα.

Μ.Γ.: Στη χώρα μας λόγω της οικονομικής κατάρρευσης, αντικειμενικά υπάρχει ένα ευρωσκεπτικιστικό κλίμα, παρ' ότι στις περισσότερες δημοσκοπήσεις οι περισσότεροι Έλληνες δείχνουν να επιθυμούν την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν ξέρω επίσης αν είναι αληθές ή όχι ότι πράγματι το χρονικό διάστημα που πέρασε και στο επόμενο χρονικό διάστημα διακυβεύεται η παραμονή της χώρας μας στην Ε.Ε., αλλά πέρα απ' αυτό, όσον αφορά τα lgbt δικαιώματα, νομοθετικά το μόνο που έχουμε είναι η νομοθεσία κατά των διακρίσεων (έστω κι είναι μόνο για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού) η οποία είναι εφαρμογή Οδηγίας της Ε.Ε και η οποία είναι αμφίβολο αν θα την υιοθετούσε η Ελλάδα αν δεν ήταν κράτος-μέλος της Ε.Ε. Επίσης, ως δεσμευτικό πλαίσιο υπάρχουν και οι αποφάσεις του ΕΔΑΔ που αφορούν τα lgbt δικαιώματα.

Το ερώτημά μου είναι πως όπως είναι φυσικό αυτός ο ευρωσκεπτικισμός, υπάρχει και σε ένα μεγάλο μέρος της lgbt κοινότητας στη χώρα μας.

Κωνσταντίνα, πόσο τον συμμερίζεσαι;

Κ.Κ.:
Προσωπικά όσο και το κόμμα με το οποίο κατεβαίνω ως υποψήφια, θεωρώ πως η παραμονή μας στην ΕΕ δε διακυβεύεται τόσο εύκολα όσο θέλουν να το παρουσιάζουν. Είμαι υπέρ της παραμονής μας στην ΕΕ, όχι μόνο γιατί μόνο με τις πιέσεις της τελευταίας, η Ελλάδα θα υποχρεωθεί κάποια στιγμή να δεχτεί να νομοθετήσει δικαιώματα για τα LGBTQ άτομα όπως το σύμφωνο συμβίωσης ή τον γάμο κα την υιοθεσία, αλλά γιατί θεωρώ πως μία ισχυρή Ευρώπη συμφέρει όλα τα κράτη μέλη της.

Μ.Γ.: Νίκο, βλέποντας τι συμβαίνει γενικότερα στην Ε.Ε., μήπως τελικά η υπόθεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υποχωρεί στην Ε.Ε.; Γιατί, έχουμε καιρό να ακούσουμε κάποιο "καλό νέο" όσον αφορά την προώθηση των lgbt δικαιωμάτων, είτε από κάποια χώρα (η τελευταία ήταν η Πορτογαλία) είτε συνολικότερα, και το μόνο που ακούμε είναι για οικονομικά θέματα. Ή είναι δική μου αίσθηση;

Ν.Μ:
Η απάντηση στην κρίση δεν μπορεί παρά να είναι ευρωπαϊκή και στο οικονομικό και το περιβαλλοντικό και το κοινωνικό πεδίο. Σε επίπεδο ΕΕ, ενώ υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που πιέζουν για οπισθοχώρηση στον τομέα των lgbt αλλά και ευρύτερα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπάρχουν και προοδευτικές δυνάμεις μέσα στο Ευρωκοινοβούλιο, όπως είναι οι Ευρωπαίοι Πράσινοι που υποστηρίζουν πολιτικές καταπολέμησης των διακρίσεων και προώθησης της ισότητας.

Μ.Γ.: Είναι αλήθεια ότι οι Οικολόγοι Πράσινοι είναι ένα από τα πολιτικά κόμματα που έχουν υποστηρίξει τα lgbt δικαιώματα. Έχουν υποστηρίξει το δικαίωμα των λοαδ στο σύμφωνο συμβίωσης, στον πολιτικό γάμο, στην υιοθεσία και ομογονεϊκότητα (δεν ξέρω αν έχουν διατυπώσει άποψη στα θέματα της τρανς κοινότητας, αν συμβαίνει αυτό παραπέψτε με σε κάποιο κείμενο). Αισθάνεστε ικανοποιημένοι από το σύνολο των θέσεων, αλλά και την προβολή αυτών στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής των Πράσινων;

Κ.Κ.:
Αισθάνομαι απόλυτα ικανοποιημένη. Όπως προανέφερα οι Οικολόγοι Πράσινοι ήταν πάντα σταθεροί στις θέσεις τους όσον αφορά στα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και κυρίως στα δικαιώματα της κοινότητας μας.

Ν.Μ: Στις προγραμματικές θέσεις των ΟΠ υπάρχει συγκεκριμένο κεφάλαιο με τίτλο: «Όχι διακρίσεις με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και την ταυτότητα κοινωνικού φύλου» (Παρακαλώ δείτε το εδώ). Παράλληλα η Θεματική Ομάδα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα έχει επεξεργαστεί επί πλέον θέσεις (παρακαλώ δείτε εδώ) και τοποθετείται συχνά για θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και κοινωνικού φύλου. Η δε προβολή των συγκεκριμένων θέσεων στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής των Πράσινων, είναι πολύ καλή. Βέβαια, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και στα πλαίσια αυτά σκοπεύουμε πολύ σύντομα να καλέσουμε σε διαβούλευση τις οργανώσεις της lgbt κοινότητας για να προωθήσουμε δράσεις με βάση και τις προτεραιότητες των οργανώσεων.

Μ.Γ.: Το κόμμα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο (μέλος του οποίου είναι και οι Έλληνες Οικολόγοι Πράσινοι) έχει πλούσια δραστηριότητα στα lgbt δικαιώματα. Ωστόσο, ο Ευρωβουλευτής των Ελλήνων Οικολόγων -αν κάνω λάθος διορθώστε με- δεν έχει κάνει κάποια ερώτηση ή παρέμβαση σε lgbt θέματα στο Ευρωκοινοβούλιο, παρ' ότι έχει κάνει παρέμβαση υπέρ δικαιωμάτων άλλων μειονοτήτων (πχ Ρομά). Δεν θα ήθελα να επικεντρώσουμε στους Οικολόγους γιατί οι Πράσινοι στο Ευρωκοινοβούλιο πράγματι έχουν δράση, αλλά γενικότερα, τα Ελληνικά κόμματα που εμφανίζουν θέσεις υποστηρικτικές στην lgbt ατζέντα, δεν αισθάνεστε ότι όταν το πράγμα φτάνει στην πράξη τελικά τα lgbt δικαιώματα έρχονται τελευταία ανάμεσα στην γενικότερη ατζέντα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;

Κ.Κ.: Θα συμφωνήσω με την άποψη αυτή όσον αφορά στα υπόλοιπα κόμματα.
Τα Ελληνικά κόμματα έχουν όντως δείξει πως όταν φτάνει να αποδείξουν στη πράξη πως ενδιαφέρονται για τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, που μέσα σε αυτά θεωρούνται και τα LGBTQ δικαιώματα, δεν το κάνουν.
Όσον αφορά τις παρεμβάσεις των Ο.Π. στο Ευρωκοινοβούλιο θα πει περισσότερα ο Νίκος, υπάρχει όμως ένα καλό δίκτυο επικοινωνίας και συνεργασίας με τους Πράσινους της Ευρώπης για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλα τα κράτη μέλη. Οι πιέσεις που ασκεί ο δικός μας ευρωβουλευτής είναι πάντα εμφανείς. Μόνο που στην Ελλάδα δεν ασχολούνται με την άποψη δυστυχώς ενός μόνο Ευρωβουλευτή και δη Οικολόγου Πράσινου…

Ν.Μ: Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος, είχε καταθέσει στις 7.10.2009 ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη σωστή εφαρμογή της Απόφασης-Πλαίσιο για την καταπολέμηση του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων στην Ελλάδα αλλά και τις οδηγίες 2000/43/ΕΚ για την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνοτικής τους καταγωγής και 2000/78/EK για την ίση μεταχείριση στην εργασία, χαρακτηρίζοντας σημαντική την απάντηση που έδωσε η Επιτροπή. Παρακαλούμε δείτε εδώ το σχετικό Δελτίο Τύπου.
Όπως γνωρίζετε και η Απόφαση-Πλαίσιο και οι δύο οδηγίες για την ίση μεταχείριση αφορούν και τα lgbt δικαιώματα.
Παράλληλα και ο Μιχάλης Τρεμόπουλος και ο Νίκος Χρυσόγελος που τον διαδέχθηκε λόγω της εναλλαγής που ισχύει στους ΟΠ, ψηφίζουν μαζί και με την υπόλοιπη ομάδα των Πράσινων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όλα τα ψηφίσματα που υποστηρίζουν lgbt δικαιώματα στο πλαίσιο και της υπογραφής εκ μέρους τους του δεσμευτικού κειμένου της ILGA-Europe.

Μ.Γ.: Κωνσταντίνα, συμμετέχεις προσωπικά ως ιδρυτικό μέλος της NELFA, πανευρωπαϊκής οργάνωσης ομπρέλα για την υποστήριξη των lgbt οικογενειών. Πες μας αν θέλεις δύο λόγια.
Για την NELFA, τα σχέδια, τις δράσεις. Δώσε μας κάποιες πληροφορίες.

Κ.Κ.:
Η ΟΛΚΕ, κατάφερε μέσα από αποτελεσματικές συνεργασίες να είναι μία εκ των δώδεκα ιδρυτικών οργανώσεων της NELFA. Η ΟΛΚΕ επίσης φέτος έχει θεματική ενότητα την LGBTQ οικογένεια. Διοργανώνει μάλιστα διεθνές συνέδριο με ομιλητές από επτά χώρες κα τη συμμετοχή πενήντα ξένων ακτιβιστών στις 8 και 9 Ιουνίου παρελαύνοντας μάλιστα και στο Athens Pride.

Εγώ είμαι και στο πρώτο ιδρυτικό ΔΣ της NELFA και είμαι πολύ περήφανη που ασχολούμαι ακτιβιστικά με ανθρώπους από όλη την Ευρώπη που αγαπούν, παντρεύονται, μεγαλώνουν παιδιά.

Σκοπός της NELFA είναι η ίση μεταχείριση από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ για τα δικαιώματα των LGBTQ οικογενειών, η θεσμοθέτηση της τεκνοθεσίας, του γάμου, της υιοθεσίας, και η μάχη κατά της ομοφοβίας προς τα παιδιά των LGBTQ οικογενειών στα σχολεία. Αυτή τη στιγμή έχουμε 25 οργανώσεις και εγώ είμαι υπεύθυνη για την ΝΑ Ευρώπη και κάνω επαφές καθώς και συνεργασίες με LGBTQ οργανώσεις σε αυτή την περιοχή της ΕΕ.

Μ.Γ.: Νίκο, είσαι ένας εξ αυτών που έχουν προσφύγει στο ΕΔΑΔ, για το Ελληνικό Σύμφωνο Συμβίωσης. Πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή; Πιστεύεις ότι θα υπάρξει θετική εξέλιξη;

Ν.Μ:
Απ΄ όσο γνωρίζω το ΕΔΑΔ πρόκειται να συνεδριάσει και ν΄ αποφασίσει γι΄ αυτό το θέμα μέσα στους επόμενους μήνες. Είμαστε αισιόδοξοι για την απόφαση.

Μ.Γ.: Κωνσταντίνα, ως μέλος της ΟΛΚΕ από τα πρώτα βήματά της και τώρα στο Δ.Σ. τί αισθάνεσαι ότι λείπει ώστε το lgbt κίνημα στην Ελλάδα να μπορέσει να επηρεάσει και να πείσει την Ελληνική κοινωνία και πολιτική σκηνή για την προώθηση των lgbt δικαιωμάτων; Ή πιστεύεις ότι η Ελληνική κοινωνία είναι τόσο βαθιά συντηρητική που εκεί βρίσκεται ένα ανυπέρβλητο τείχος;

Κ.Κ.: Δε θεωρώ πλέον πως ο κόσμος είναι τόσο βαθιά συντηρητικός. Τα πράγματα έχουν αλλάξει στην ελληνική πραγματικότητα, όχι μόνο στις μεγάλες πόλεις, αλλά και στην επαρχία. Το λέω εγώ που προέρχομαι από μικρή πόλη. Αυτό όμως που λείπει από το LGΒTQ κίνημα είναι η αλληλεγγύη, οι συνεργασίες και η αλληλοϋποστήριξη. Κάτι που τον τελευταίο χρόνο, προσπαθούμε πολλές οργανώσεις στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και λοιπή περιφέρεια να το πραγματοποιήσουμε. Ανάμεσα σε αυτές είναι και το ΣΥΔ.

Μ.Γ.: Νίκο, ενεργοποιείσαι στον lgbt χώρο από αρκετά παλιά, από την εποχή του ΑΚΟΕ. Τί πιστεύεις ότι έχει φταίξει και εν έτει 2012, βρισκόμαστε τόσο πίσω στην Ελλάδα;

Ν.Μ:
Το κοινωνικά κινήματα ως γνωστόν δεν αναπτύσσονται με γραμμικό τρόπο. Έτσι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ΄90 η συμμετοχή των συμπολιτών μας στις lgbt οργανώσεις ήταν μικρή, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιες οι οργανώσεις γιαυτό και η φωνή τους ήταν κάπως αδύναμη. Έτσι παρ΄ όλες τις μεγάλες προσπάθειές τους, τις οποίες θα χαρακτήριζα σε πολλές περιπτώσεις «ηρωικές» δεν κατάφεραν να επηρεάσουν σημαντικά τα πράγματα. Η σημερινή όμως κατάσταση με τις ενδυναμωμένες οργανώσεις και τις πετυχημένες διοργανώσεις του Athens Pride μόνο αισιοδοξία μπορεί να προκαλέσει και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μια ώθηση για την κατοχύρωση των lgbt δικαιωμάτων και δεν θα είναι και τόσο πίσω η Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ πολύ και τους δυό!
Εύχομαι και στους δυό σας καλή επιτυχία!,
και σας ευχαριστώ για τη συνομιλία μας.

--------------------------------------------------------------------------------

Σύντομα βιογραφικά των δύο υποψηφίων:

Κωνσταντίνα Κοσμίδου

Γεννήθηκα στη Δράμα το 1972. Σπούδασα στα ΤΕΙ Πάτρας Διοίκηση Επιχειρήσεων, έκανα μεταπτυχιακό στην Τραπεζική Διοίκηση και το 2005 ασχολήθηκα με τη Νοσηλευτική Χειρουργείου αριστεύοντας από το ΙΕΚ ΣΒΙΕ. Με κατατακτήριες εξετάσεις, πέρασα πέμπτη σε σειρά βαθμολογίας στο Πολιτικό τμήμα της Νομικής Αθηνών όπου είμαι τελειόφοιτη. Τα τελευταία επτά χρόνια ασχολούμαι επαγγελματικά ως τουριστική συνοδός, ταξιδεύοντας σε 102 χώρες και έχοντας πλέον ειδικές γνώσεις για τις περισσότερες από αυτές. Έχω επίσης εκδώσει ένα μυθιστόρημα και μία ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις Μπαρτζουλιάνος.

Ασχολούμαι ενεργά από το 1987 σε διάφορες ΜΚΟ ενώ το 1997 έμεινα για οκτώ μήνες στην Καλκούτα της Ινδίας, στην εξωτερική ιεραποστολή, δίπλα στη Μητέρα Τερέζα, περιθάλποντας 400 οικογένειες λεπρών. Ήμουν μέλος του ΔΣ στους Γιατρούς του Κόσμου στην Κύπρο με επισκέψεις στην Παλαιστίνη και την Ουκρανία. Έχω συμμετάσχει σε τέσσερις Ολυμπιάδες ως εθελόντρια και σε διάφορες άλλες διεθνείς διοργανώσεις. Έχω ενεργή συμμετοχή στα Special Olympics ως εθελόντρια και διαιτητής στο μπάσκετ. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι ενεργά με τις διακρίσεις των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου και κυρίως με την ταυτότητα του κοινωνικού φύλου και του σεξουαλικού προσανατολισμού. Είμαι εμπειρογνώμονας για την Ελλάδα σε έρευνες που πραγματοποιεί η FRA (Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Θεμελιωδών Δικαιωμάτων), μέλος ΔΣ της ΟΛΚΕ καθώς και μέλος ΔΣ της NELFA (με έδρα τις Βρυξέλλες). Είμαι εκπρόσωπος της ΟΛΚΕ στην ILGA Europe και διοργανώνω πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Επιθυμώ μέσα, από ένα κόμμα που με εκφράζει απόλυτα, το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων, να συνδράμω ενεργά και στον πολιτικό στίβο. Γιατί η πολιτική οικολογία αμφισβητεί την κοινωνία του κέρδους, ενισχύει την κοινωνική δικαιοσύνη, αναφέρεται στην οικονομία της βιωσιμότητας και της συμμετοχής, στο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, στην υλική βάση για μακροχρόνια ευημερία, στην ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών, στην ανοικτή κοινωνία που θα περιέχει πολλές κοινωνίες. Είμαι υπέρ όσων αποδεικνύουν έμπρακτα ότι είναι εναντίον οποιασδήποτε μορφής διάκρισης και υπέρ της ισοτιμίας όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού και κοινωνικού φύλου.

Μυλωνάς Νικόλαος

Γεννήθηκα το 1958 στην Αλεξανδρούπολη. Από το 1976 κατοικώ μόνιμα στην Αθήνα. Έχω σπουδάσει οικονομικά. Τα τελευταία 22 χρόνια εργάζομαι στην μη Κερδοσκοπική Κινηματογραφική Εταιρεία STUDIO – παράλληλο κύκλωμα. Η κύρια δραστηριότητα του οργανισμού είναι η διάδοση της κινηματογραφικής τέχνης και παιδείας μέσω των σπάνιων αρχειακών συλλογών του.Το 1979 εντάχθηκα στο Απελευθερωτικό Κίνημα Ομοφυλόφιλων Ελλάδας (ΑΚΟΕ) και συμμετέχω ενεργά στις κινήσεις που διεκδικούν την ισότητα για τις λεσβίες, τους γκέι, τους/τις αμφιφυλόφιλους/ες και τους/τις τρανσέξουαλ/τρανστζέντερ. Παράλληλα, οι προβληματισμοί μου σχετικά με την καταπολέμηση όλων των διακρίσεων, την οικολογική κρίση του πλανήτη, τα δικαιώματα των ζώων, με οδηγούν στην Εναλλακτική Κίνηση Οικολόγων (ΕΚΟ) το 1987. Ιδρυτικό μέλος της Ομοφυλοφιλικής Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας (ΟΛΚΕ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του δικτύου «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS» και της ΟΛΚΕ. Μέλος των Οικολόγων Πράσινων από την ίδρυση του κόμματος. Στα πλαίσια της συνεχόμενης εκπαίδευσής μου, παρακολουθώ τα τελευταία χρόνια, σεμινάρια επικοινωνίας, επίλυσης συγκρούσεων και διεργασίας ομάδας.

Μεσόγειος SOS http://medsos.gr/medsos/
ΟΛΚΕ http://www.olke.org/
Προσωπικό Blog http://nickosm.blogspot.com/



Πηγή : Transs.gr


Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Ένας ιερέας τολμά: «Ο Ιησούς αγαπούσε τον Ιωάννη»

Το κείμενο που θα διαβάσετε έγραψε ο αγγλικανός ιερέας Paul Oestreicher και δημοσιεύτηκε στη βρετανική εφημερίδα The Guardian.



“Το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής σχετικά με τα τελευταία λόγια του Ιησού πριν το σταυρό είναι πνευματικά μια εξαιρετικά απαιτητική υπόθεση για κάθε ιερέα. Την παράδοση ξεκίνησαν οι Ιησουίτες και πολλές αγγλικανικές εκκλησίες την ακολούθησαν. Αντιμέτωπος με αυτό το προνόμιο, είμαι αντιμέτωπος ταυτόχρονα με την οδυνηρή συνειδητοποίηση του πόσο διχασμένη είναι η εκκλησία σε ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας. Αποφάσισα ότι το θέμα του κηρύγματος θα είναι οι άνθρωποι που υποφέρουν. Και δεν μπορώ να αγνοήσω πόσο έχουν υποφέρει οι ομοφυλόφιλοι άντρες και γυναίκες στα χέρια της εκκλησίας εδώ και πολλούς αιώνες.

Δεν είναι αυτό ένα εξαιρετικά αμφιλεγόμενο ζήτημα για το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής; Για πρώτη φορά στη διακονία μου αποφάσισα ότι έτσι έπρεπε. Ήταν αυτά τα τελευταία λόγια του Ιησού πριν το σταυρό που δεν μου άφηναν περιθώρια: “Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρί αὐτοῦ• Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου, εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ• Ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου. καὶ ἀπ' ἐκείνης τῆς ὥρας ἔλαβεν ὁ μαθητὴς αὐτὴν εἰς τὰ ἴδια”

“Όταν ο Ιησούς είδε τη μητέρα του και από κοντά το μαθητή του που αγαπούσε, λέει στη μητέρα του: Γυναίκα, ιδού ο υιός σου. Και λέει στο μαθητή: ιδού η μητέρα σου. Και από εκείνη την ώρα τη δέχτηκε ο μαθητής στο σπίτι του.”
[ Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, ιθ’ 26-27]

Αυτός ο μαθητής ήταν ο Ιωάννης ο ευαγγελιστής που όλα τα ευαγγέλια συμφωνούν ότι ο Ιησούς αγαπούσε με ιδιαίτερο τρόπο. (ἦν δὲ ἀνακείμενος εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ ἐν τῷ κόλπῳ τοῦ Ἰησοῦ, ὃν ἠγάπα ὁ Ἰησοῦς – Κατά Ιωάννην, ιγ’ 23) Όλοι οι υπόλοιποι απόστολοι είχαν εξαφανιστεί τρομοκρατημένοι. Τρεις γυναίκες και μόνο ένας άντρας είχαν το κουράγιο να συνοδεύσουν τον Ιησού στον τόπο του μαρτυρίου του. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό ο άντρας έχει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά Του. Σε όλες τις καλλιτεχνικές περιγραφές του Μυστικού Δείπνου, αγαπημένο θέμα της χριστιανικής τέχνης, ο Ιωάννης στέκεται δίπλα στον Ιησού και σε πολλές απεικονίσεις το κεφάλι του ακουμπάει στο στήθος του Χριστού. Λίγο πριν πεθάνει ο Ιησούς ζητάει από τον Ιωάννη να προσέχει τη μητέρα Του και ζητάει από την ίδια να τον δεχτεί σαν γιο της. Ο Ιωάννης την παίρνει σπίτι μαζί του. Είναι ξεκάθαρο ότι ο Ιωάννης γίνεται μέλος της οικογένειας του Ιησού.

Ο Ιησούς ήταν εβραίος ιεροκήρυκας. Σε αντίθεση με ό,τι συνηθιζόταν, έμεινε ανύπαντρος. Η ιδέα ότι είχε σχέση με τη Μαρία Μαγδαληνή είναι καθαρά δημιούργημα μυθοπλασίας, χωρίς καμία βάση στα ευαγγέλια. Αντίθετα οι ενδείξεις ότι έτρεφε αισθήματα για τον Ιωάννη είναι πολύ ισχυρές. Όμως ακόμα και όσοι αγωνίζονται για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων εντός της εκκλησίας δεν τολμούν να ξεστομίσουν κάτι τέτοιο. Εξαίρεση ήταν ο επίσκοπος του Μπέρμινχαμ Χιου Μοντεφιόρε, προσήλυτος γόνος επιφανούς εβραϊκής οικογένειας. Όταν τόλμησε να υπονοήσει ότι υπάρχει τέτοια πιθανότητα, οι πάντες τον αντιμετώπισαν με περιφρόνηση, λες και ο μοναδικός του σκοπός ήταν να σκανδαλίσει το ποίμνιο.

Μετά από πολλή σκέψη και χωρίς καμία διάθεση να σκανδαλίσω κανένα, για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια ως ιερέας, νιώθω ότι δεν μου μένει άλλη επιλογή από το να δεχτώ αυτή την πιθανότητα. Αν ο Ιησούς δεν διέθετε ερωτική φύση, αυτό σημαίνει ότι η ανθρώπινη υπόστασή του ήταν ατελής. Το να πιστεύει κανείς κάτι τέτοιο, η εκκλησία το θεωρεί αίρεση.

Ετεροφυλόφιλική, αμφιφυλοφιλική, ομοφυλοφιλική. Η ερωτική φύση του Ιησού μπορεί να ήταν οποιαδήποτε από τις τρεις. Κανείς μας δεν μπορεί να είναι σίγουρος.Το τελευταίο όμως φαίνεται περισσότερο πιθανό. Η σχέση με τον αγαπημένο μαθητή Του δείχνει προς αυτή την κατεύθυνση. Κάπως έτσι θα το ερμήνευε οποιοσδήποτε σύγχρονος. Αν και δεν υπάρχει παράδοση αγαμίας στον ιουδαϊσμό, ο Ιησούς μπορεί να είχε επιλέξει την αποχή από οποιαδήποτε ερωτική δραστηριότητα. Πολλοί χριστιανοί προτιμούν να υποθέτουν κάτι τέτοιο, αλλά θεολογικά δεν βλέπω την ανάγκη για αυτό. Η φυσική έκφραση της ανθρώπινης αγάπης αποτελεί δώρο του Θεού. Οποιαδήποτε άλλη παραδοχή δεν κάνει τίποτα άλλο από το να συνθηκολογεί με το πνεύμα του πουριτανισμού που έχει ταλαιπωρήσει τις χριστιανικές εκκλησίες εδώ και πολλούς αιώνες.

Όλα αυτά αισθανόμουν βαθιά ότι έπρεπε να τα θίξω τη Μεγάλη Παρασκευή. Το θεωρώ πράξη μετάνοιας απέναντι στα δεινά και τους διωγμούς που υπέφεραν και υποφέρουν οι ομοφυλόφιλοι σε ένα μεγάλο μέρος της εκκλησίας μας. Το ποίμνιό μου δεν εξοργίστηκε, όπως δεν πιστεύω ότι θα εξοργιστούν οι αναγνώστες αυτής της εφημερίδας. Γνωρίζω όμως πόσο μπορούν να πληγώσουν αυτές οι σκέψεις μου τους πιο συντηρητικούς θεολόγους και τους πιο παραδοσιακούς χριστιανούς. Το κρίσιμο ερώτημα για μένα είναι: τί απαιτεί η αγάπη προς τον πλησίον μας; Το κρίσιμο ερώτημα για τους επικριτές μου είναι συνήθως: τι λένε οι γραφές; Σε αυτή την περίπτωση, θεωρώ ότι οι απαντήσεις στα δύο ερωτήματα συμπίπτουν.

Η ερωτική φύση του Ιησού σε τίποτα δεν επηρεάζει αυτό που υπήρξε και αυτό που σημαίνει για τον κόσμο σήμερα. Η πνευματικότητα είναι κάτι που υπερβαίνει το φθαρτό σώμα. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι υπάρχουν πολλοί ομοφυλόφιλοι πιστοί, κληρικοί και λαϊκοί, που παραμένουν ταπεινά μέλη της εκκλησίας. Αν οι χριστιανικές εκκλησίες όλων των δογμάτων τους αποδέχονταν στην αγκαλιά τους και τους περιέβαλλαν με την αγάπη τους, ο Χριστός θα είχε ακόμα περισσότερους αποστόλους.”


Πηγή : Gay Super Hero


Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Πανευρωπαϊκή έρευνα για lgbt άτομα



Κάνε την εμπειρία σου να μετρήσει!

Λάβε μέρος στη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή Έρευνα ΛΟΑΔ που πραγματοποιήθηκε ποτέ!



https://lgbtsurvey.eu
EE Flag Ευρωπαϊκή Ένωση : Τρίτη, 24 Απριλίου 2012 | 18:41

Η πρώτη μεγάλη πανευρωπαϊκή lgbt έρευνα της FRA και της ΕΕ είναι γεγονός. Ως η πρώτη έρευνα του είδους της σε ολόκληρη της Ε.Ε., τα αποτελέσματα θα συνδράμουν στην ανάπτυξη πολιτικών ίσης μεταχείρισης των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανς ατόμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα καθορίσουν την ατζέντα για τα επόμενα χρόνια. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εθνικοί/ές και Ευρωπαϊκοί/ές υπεύθυνοι/ες για χάραξη πολιτικής καθώς και μη κυβερνητικές οργανώσεις θα μπορέσουν να στοχεύσουν καλύτερα τις στρατηγικές και δράσεις προώθησής τους για να υποστηρίξουν τη ΛΟΑΔ κοινότητα ώστε να ζει και να εκφράζεται σε ένα περιβάλλον χωρίς διακρίσεις. Η έρευνα είναι εντελώς ανώνυμη (δεν καταγράφονται με οιανδήποτε τρόπο στοιχεία τόσο των συμμετεχόντων όσο και των συνδέσεων τους). Την έρευνα χειρίζεται η Gallup, μια επαγγελματική εταιρεία ερευνών και συμβουλευτικής.

Για να δώσει βάρος στα αποτελέσματα, η Ευρωπαϊκή Έρευνα ΛΟΑΔ υπολογίζει στη συμμετοχή μιας μεγάλης και ποικίλης ομάδας λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανς ατόμων από κάθε χώρα. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της έρευνας να φτάσει σε μια ευρεία ομάδα ατόμων, με τους συμμετέχοντες να στέλνουν την έρευνα σε email, να την μοιράζονται μέσω των social media ή απλά προσκαλώντας λεσβίες, γκέι, αμφί και τρανς φίλους/ες να λάβουν μέρος.

Η Ευρωπαϊκή Έρευνα ΛΟΑΔ συλλέγει τις εμπειρίες σας ως λεσβία, γκέι, αμφισεξουαλικό ή τρανς άτομο εφόσον είστε άνω των 18 ετών και ζειτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή την Κροατία. Η έρευνα διεξάγεται από τον Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι εντελώς ανώνυμη και είναι διαθέσιμη online μέχρι το τέλος Ιουνίου 2012 στη διεύθυνση https://lgbtsurvey.eu. Μπορείτε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο στα ελληνικά.


Κυριακή 22 Απριλίου 2012

Έξαψη

Αυτή η σύνοψη δεν είναι διαθέσιμη. Κάντε κλικ εδώ, για να δείτε την ανάρτηση.

Εκλογές στη Γαλλία: Τι λένε οι υποψήφιοι πρόεδροι για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων

Νικολά Σαρκοζί, υποψήφιος της Ένωσης για ένα Λαϊκό Κίνημα




Ο απερχόμενος δεξιός πρόεδρος έκανε αρκετές προσπάθειες να δείξει “φιλική” διάθεση απέναντι στους ΛΟΑΔ και τις διεκδικήσεις τους, ιδιαίτερα στην αρχή της θητείας του. Επί των ημερών του η Γαλλία προώθησε στον ΟΗΕ ψήφισμα για την παγκόσμια αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας, ενώ η γαλλική κυβέρνηση ήταν η πρώτη που ζήτησε επίσημα από το Ιράν να σταματήσει τις εκτελέσεις ομοφυλόφιλων. Ο κ. Σαρκοζί ανέθεσε στον ανοιχτά γκέι συγγραφέα και σκηνοθέτη Φρεντερίκ Μιτεράν το υπουργείο Πολιτισμού, ενίσχυσε τη νομοθεσία εναντίον της ομοφοβίας και έδωσε στα ζευγάρια που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης τις ίδιες φορολογικές ελαφρύνσεις με τους παντρεμένους. Όχι όμως και συντάξεις χηρείας καθώς κάτι τέτοιο κρίθηκε ...“υπερβολικά δαπανηρό”.

Από την άλλη μεριά, οι ΛΟΑΔ ψηφοφόροι δεν συγχωρούν στον Σαρκοζί το γεγονός ότι δεν τήρησε πολλές από τις υποσχέσεις του. Σημαντικότερη από αυτές ήταν η θέσπιση της “πολιτικής ένωσης”, ένα υποκατάστατο του γάμου αποκλειστικά για τα γκέι ζευγάρια που θα προέβλεπε και κάποια μορφή τελετής στο δημαρχείο. Τελικά η ιδέα κρίθηκε αντισυνταγματική καθώς …αποκλείει τα ετερόφυλα ζευγάρια. Αντίθετα ο γάλλος πρόεδρος δεν βλέπει κανένα ζήτημα “αντισυνταγματικότητας” στο συνεχιζόμενο αποκλεισμό των ομόφυλων ζευγαριών από το γάμο και την υιοθεσία: Όπως δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του στο περιοδικό Φιγκαρό, γι’ αυτόν ο γάμος και η τεκνοποίηση “είναι υπόθεση ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα. Σε τέτοιους ταραγμένους καιρούς δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε το μέλλον ενός τόσο κρίσιμου θεσμού όπως ο γάμος". Επιπλέον δηλώνει πως δεν θεωρεί ότι οι ομοφυλόφιλοι αποτελούν “κοινότητα” αλλά μια μειοψηφία που δεν πρέπει να καταπιέζεται. Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, οι γκέι ψηφοφόροι θα του γυρίσουν την πλάτη στις εκλογές της Κυριακής.



Φρανσουά Ολάντ, υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος



“Θα αναγνωρίσω το δικαίωμα του γάμου και της υιοθεσίας για τα ομόφυλα ζευγάρια”. Είναι η 31η από τις 60 δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στο γαλλικό λαό ο άνθρωπος που ευελπιστεί να γίνει ο πρώτος κεντροαριστερός πρόεδρος της Γαλλίας μετά τον Μιτεράν. Στις συνεντεύξεις του διευκρινίζει ότι σε περίπτωση που εκλεγεί η άμεση προτεραιότητα θα είναι η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Υπόσχεται όμως να ανοίξει το ζήτημα του γάμου το αργότερο μέχρι την άνοιξη του 2013 καθώς, όπως λέει, “η άνοιξη είναι η κατάλληλη εποχή για να παντρευτεί κανείς.” Δηλώνει επίσης υπέρ της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής για τα ζευγάρια γυναικών, είναι όμως κατά της παρένθετης μητρότητας για τα ζευγάρια αντρών που θέλουν να κάνουν παιδιά καθώς θεωρεί ότι κάτι τέτοιο αποτελεί “εμπορευματοποίηση του ανθρώπινου σώματος”.

Σχετικά με τα ζητήματα των διαφυλικών (τρανς) ατόμων λέει ότι θέλει να εφαρμοστούν οι υποδείξεις του Συμβουλίου της Ευρώπης σύμφωνα με τις οποίες ένα άτομο θα μπορεί να αλλάζει φύλο στα νομικά του έγγραφα εφόσον τηρούνται κάποιες προϋποθέσεις, χωρίς να είναι υποχρεωτική η εγχείρηση. Από την άλλη, θεωρεί ότι τέτοιες επεμβάσεις δεν πρέπει να καλύπτονται εξ ολοκλήρου από τα δημόσια ταμεία καθώς αποτελούν “προσωπική επιλογή” του κάθε ατόμου. Δηλώνει ότι οι καμπάνιες εναντίον της ομοφοβίας στα σχολεία πρέπει να ξεκινούν από το δημοτικό και είναι ο μόνος υποψήφιος που περιλαμβάνει σκηνές από μια γκέι παρέλαση στο επίσημο κλιπ της προεκλογικής του εκστρατείας (δείτε το εδώ, στο 1:10). Παρά την έλλειψη ανοιχτά γκέι βουλευτών στις τάξεις των σοσιαλιστών (για την οποία πάντως θεωρεί ότι …δεν φταίει το κόμμα), στις δημοσκοπήσεις ο κ. Ολάντ προηγείται σταθερά στις προτιμήσεις των γκέι ψηφοφόρων.



Μαρίν Λεπέν, υποψήφια του Εθνικού Μετώπου





Η αρχηγός της ακροδεξιάς προβάλλει συστηματικά ένα πιο “μοντέρνο” και μετριοπαθές προφίλ θέλοντας να πετύχει την “αποδαιμονοποίηση” του κόμματός της στα μάτια των ψηφοφόρων. Σε αντίθεση με τον πατέρα της και ιδρυτή του κόμματος που δεν έχανε ευκαιρία να εκφράζει την εχθρότητά του απέναντι σε όλες τις μειονότητες, η Μαρίν ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική τακτική. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν χάνει ευκαιρία να δίνει συνεντεύξεις σε γκέι μέσα ενημέρωσης δηλώνοντας ότι το κόμμα της είναι ανοιχτό σε όσους γκέι θέλουν να ενταχθούν στις τάξεις του. Όλα αυτά στα πλαίσια ενός φλερτ με τις “παραδοσιακές” μειονότητες της Γαλλίας όπως οι εβραίοι και οι ομοφυλόφιλοι με σκοπό να εκμεταλλευτεί τους φόβους τους απέναντι στην αυξανόμενη μετανάστευση από τις μουσουλμανικές χώρες. Όπως δήλωσε πρόσφατα “σε κάποιες γειτονιές της χώρας μας είναι πλέον επικίνδυνο να είσαι γυναίκα, εβραίος ή ομοφυλόφιλος”.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια ότι έχει αλλάξει η στάση της σε ζητήματα διεκδικήσεων και δικαιωμάτων. Η κ. Λεπέν παραμένει κάθετα αντίθετη στο ζήτημα του γάμου και της υιοθεσίας, δηλώνοντας μάλιστα ότι οι περισσότεροι γκέι αδιαφορούν για το θέμα και χαρακτηρίζει όσους το διεκδικούν “μια μειοψηφία μέσα στη μειοψηφία”. Ακόμα και η διοργάνωση γκέι παρελάσεων τη βρίσκει αντίθετη καθώς θεωρεί ότι αποτελούν “γκετοποίηση”. Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις οι πιο συντηρητικοί ομοφυλόφιλοι και όσοι θεωρούν τη σεξουαλικότητά τους “ιδιωτικό ζήτημα” βρίσκουν ελκυστική την υποψηφιότητά της. Τόσο που τον περασμένο Φεβρουάριο οι έρευνες την έφερναν δεύτερη στις προτιμήσεις των γκέι ψηφοφόρων. Έκτοτε όμως φαίνεται ότι τα ποσοστά της έχουν ξεφουσκώσει.



Ζαν-Λικ Μελενσόν, υποψήφιος του Μετώπου της Αριστεράς


Με τα διψήφια ποσοστά του στις δημοσκοπήσεις, ο αριστερός υποψήφιος αποτελεί την έκπληξη της φετινής προεκλογικής εκστρατείας έχοντας καταφέρει με την ευφράδειά του να εκφράσει την οργή των ψηφοφόρων σχετικά με την ανεργία και τις οικονομικές ανισότητες και προτείνοντας μεταξύ άλλων να φορολογούνται σε ποσοστό 100% όλα τα εισοδήματα άνω των 300 χιλιάδων ευρώ. Επιπλέον κατάφερε να κερδίσει το πιο θερμό χειροκρότημα σε ανοιχτή συνάντηση που διοργάνωσαν πρόσφατα οι ΛΟΑΔ οργανώσεις του Παρισιού, δηλώνοντας ότι ονειρεύεται μια επανάσταση που “θα καταργήσει το προνόμια των ετεροφυλόφιλων” και ότι το ΛΟΑΔ κίνημα “μπορεί να διδάξει την κοινωνία και να συνδράμει στη κοινωνική χειραφέτηση".

Αν και παραδέχεται ότι ο ίδιος προέρχεται από ένα “πατριαρχικό, μεσογειακό περιβάλλον” και για πολύ καιρό αδιαφορούσε για αυτά τα ζητήματα, θεωρείται εδώ και πολύ καιρό από τους πλέον “φιλικούς” πολιτικούς στη Γαλλία καθώς ήταν ο πρώτος που κατέθεσε νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης ήδη από το 1990. Αν και δηλώνει προσωπικά αντίθετος στο γάμο (“δεν μπορώ να διανοηθώ για ποιο λόγο θέλει κάποιος να παντρευτεί”) θεωρεί ότι η επιλογή πρέπει να είναι ελεύθερη για όλους. Πάντως για το ζήτημα της έλλειψης ανοιχτά γκέι βουλευτών στην Αριστερά (μέχρι στιγμής όσοι το έχουν τολμήσει ανήκουν στη Δεξιά) οι απαντήσεις του κ. Μελενσόν για το κατά πόσο “τους σηκώνει το κλίμα” δεν είναι περισσότερο πειστικές από αυτές του Φρανσουά Ολάντ…



Προεκλογική εκστρατεία έχουμε βεβαίως και στην Ελλάδα. Περιμένουμε να δούμε λοιπόν ποιο από τα (ουκ ολίγα) κόμματα που διεκδικούν την ψήφο μας σε αυτές τις εκλογές θα διατυπώσει συγκεκριμένες, επεξεργασμένες και συγκροτημένες προτάσεις για τα ζητήματα ανισοτήτων και διακρίσεων που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι πολίτες. Και το κυριότερο, ποιο από τα πολλά κόμματα που έχουμε να επιλέξουμε θα προβάλλει αυτά τα ζητήματα όχι ως δευτερεύουσα υποσημείωση μέσα από ψιθύρους και μισόλογα, αλλά συστηματικά, με ένταση και συνέπεια στο δημόσιο διάλογο. Γιατί μέχρι τώρα δυστυχώς δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι…


Πηγή : Gay Super Hero

Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Ο διαγωνισμός ομορφιάς Miss Universe θα είναι πλέον «ανοιχτός» στα διαφυλικά άτομα



Οι διοργανωτές του διαγωνισμού ομορφιάς Miss Universe ανακοίνωσαν την Τρίτη ότι από το 2013 ο διαγωνισμός θα είναι πλέον «ανοιχτός» στα διαφυλικά άτομα.

Η ευχάριστη αυτή ανακοίνωση έγινε μόλις μια εβδομάδα μετά την απόφαση του διαγωνισμού Miss Canada 2012 να δεχθεί την υποψηφιότητα ενός διαφυλικού ατόμου. « Η απόφαση να περιλάβει τις διαφυλικές γυναίκες στους διαγωνισμούς μας είναι το αποτέλεσμα των συζητήσεών μας με την οργάνωση (της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των gays και των τρανσέξουαλ) Glaad. (...) Εδώ και πολύ καιρό είμαστε για την ισότητα όλων γυναικών και το έχουμε πάρει πολύ σοβαρά» , δήλωσε η Paula Shugart, Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής Miss Universe , σε ένα ανακοινωθέν που έδωσε στην δημοσιότητα η Glaad.

Η καναδικής καταγωγής υποψήφια Jenna Talackova, 23 έτών, είχε αρχικά αποκελιστεί στα τέλη Μαρτίου για την Καναδική έκδοση του διαγωνισμού ο οποίος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο με μόνο κίνητρο πώς δεν είχε γεννηθεί γυναίκα.

Γεννημένη άνδρας, είχε ακολουθήσει μια ορμονική θεραπεία από την ηλικία των 14 και είχε υποβληθεί σε επέμβαση αλλαγής φύλου στα 19 της.

Η απόρριψή και ο αποκλεισμός της είχε προκαλέσει μια συζήτηση σχετικά με τα κριτήρια αποδεκτικότητας στους διαγωνισμούς ομορφιάς και στα όρια της αισθητικής χειρουργικής στο εσωτερικό αυτών των διαγωνισμών.

Η Miss Universe είναι μια οργάνωση με έδρα τη Νέα Υόρκη, και ιδιοκτισία του Donald Trump και του τηλεοπτικού δικτύου NBC.

Πηγή: Transs.gr με πληροφορίες: Antivirus magazine



Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών στο Συνήγορο του Πολίτη

Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
(Tρανσέξουαλ, Tραβεστί, Παρενδυτικών ανδρών και γυναικών,Crossdressers, Ερμαφρόδιτων και Μεσοφυλικών ατόμων).
(Αρ. Πρωτ. 7646/2010).

http://www.transgender-association.gr/

E-mail: transgender.support.association@gmail.com


Αθήνα, Αθήνα, 10 Απριλίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: «Συνάντηση με εκπροσώπους του Συνηγόρου του Πολίτη.»



Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), ενημερώνει ότι την Τετάρτη 4 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους του Συνηγόρου του Πολίτη για θέματα που απασχολούν την κοινότητα των διεμφυλικών. Στη συνάντηση πήραν μέρος οι: Αγγέλη Χριστίνα, Δεμοίρου Ηλέκτρα, Καραγεώργου Μαρία και Λαμπροπούλου Κυριακή, ενώ το ΣΥΔ εκπροσώπησαν η Ρία Νόλλη (Γραμματέας) και η Μαρίνα Γαλανού (Πρόεδρος).

Κατά τη συνάντηση, το Σωματείο μας, κινήθηκε στους εξής κυρίως άξονες:

1. Θέσαμε το γενικό πλαίσιο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα διεμφυλικά άτομα.

2. Θέσαμε δύο ειδικές περιπτώσεις καταγγελιών που έχουν γίνει στον Συνήγορο. Και στις δύο περιπτώσεις διατυπώσαμε τις ενστάσεις μας γιατί ο Συνήγορος δεν εξάντλησε τα περιθώρια των δυνατοτήτων του. Μία εξ αυτών, το Σωματείο μας, προτίθεται να την επανακαταθέσει.

3. Κάναμε προτάσεις για το πώς μπορεί να συμβάλλει ο Συνήγορος του Πολίτη για τα προβλήματα της κοινότητας των διεμφυλικών:

α) Να συμπεριλάβει σε ξεχωριστή κατηγορία ως αιτία διακρίσεων την ταυτότητα και έκφραση φύλου (σε όλα τα έγγραφά του και προφανώς και στην ιστοσελίδα του)

β) Να πάρει πρωτοβουλίες και να αξιοποιήσει την δυνατότητα να δρα αυτεπάγγελτα, όπως ορίζει ο νόμος 3094/2003 ΦΕΚ Α’ 10/22.1.2003 (Άρθρο 4, Παράγραφος 2, Συνήγορος του Πολίτη και άλλες Διατάξεις, http://www.synigoros.gr/?i=stp.el.3094_2003).

4. Παρ’ ότι η κοινότητα των διεμφυλικών αντιμετωπίζει σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας σε μεγάλο βαθμό τις διακρίσεις και τη μισαλλοδοξία, σε καμία έκθεση του Συνήγορου δεν υπάρχει ούτε μία παράγραφος για τα διεμφυλικά άτομα. Με αφορμή δέ την Έκθεση του 2011 που είχε 11σέλιδο για την αρχή της ίσης μεταχείρισης στην ισότητα των φύλων, αναφέραμε ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ταυτότητα φύλου, παρ’ ότι εκπρόσωπος του Γραφείου της Συνηγόρου συμμετείχε σε σχετικό συνέδριο τον Νοέμβριο του 2011 στην Τουρκία με αφορμή την Ημέρα Μνήμης των Διεμφυλικών ατόμων, όπου ήταν παρούσα εκπρόσωπος του Σ.Υ.Δ.

Τονίσαμε ως ιδιαίτερα σημαντικό για τα διεμφυλικά άτομα ο ίδιος ο Συνήγορος του Πολίτη να συμπεριλάβει ως ξεχωριστή αιτία διακρίσεων την ταυτότητα κοινωνικού φύλου σε όλα τα έγγραφά του, καθώς και στην ιστοσελίδα του, όπως επίσης στις Εκθέσεις του να τονίσει την αναγκαιότητα η σχετική νομοθεσία κατά των διακρίσεων (3304/2005 και 3896/2010) να συμπεριλαμβάνει ως έδαφος διακρίσεων την ταυτότητα κοινωνικού φύλου. Καταθέσαμε επίσης της προτάσεις του Σ.Υ.Δ. για την αναθεώρηση του νόμου 3896/2010 για την ίση μεταχείριση ανεξαρτήτως φύλου. Οι εκπρόσωποι της Συνηγόρου, μας απάντησαν ότι θα θέσουν όλα τα παραπάνω στη Συνήγορο του Πολίτη, κυρία Σπανού, ενώ θα είμαστε σε επαφή.

Τέλος δημοσιεύουμε για λόγους διαφάνειας την έγγραφη επιστολή που καταθέσαμε στο γραφείο της Συνηγόρου (word, pdf - έχουν αφαιρεθεί απλώς τα στοιχεία των δύο καταγγελιών για λόγους τήρησης του απορρήτου).

Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.) προσβλέπει στην καλή συνεργασία με το γραφείο της Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητη αρχή για την εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης κατά των διακρίσεων και για λόγους ταυτότητας φύλου.


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.)

http://www.transgender-association.gr/
Email:transgender.support.association@gmail.com

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Δύο δολοφονίες τρανς γυναικών σε λιγότερο από μία εβδομάδα.



Flag of Turkey Τουρκία: Τρίτη, 10 Απριλίου 2012 | 19:56

Σε συνέχεια της προηγούμενης είδησης, ενημερώνουμε ότι και δεύτερη δολοφονία τρανς γυναίκας έγινε στο Κουσάντασι της Τουρκίας.

Το θύμα αναγνωρίζεται με το όνομα Νüket, και βρέθηκε νεκρό μετά από σαράντα μαχαιριές που δέχτηκε στο σώμα του έξι μόλις ημέρες μετά από την δολοφονία άλλης τρανς γυναίκας που αναγνωρίζεται με το όνομα Tuğçe στη Σμύρνη.

Σύμφωνα μάλιστα με νεότερη ενημέρωση που λάβαμε σήμερα, ο φερόμενος ως δολοφόνος της Νüket συνελήφθη από την αστυνομία χθες Σάββατο 7 Απριλίου. Σε δήλωσή του είπε: "Με προσκάλεσε στο διαμέρισμά της και πήγα. Στη συνέχεια υπήρξε διαφωνία για το χρηματικό ποσόν που θα της έδινα. Θυμάμαι ότι χρησιμοποίησα το μαχαίρι μου πολλές φορές. Είχα χάσει τη συναίσθηση των πράξεών μου".

Μετάφραση - Επιμέλεια για το transs.gr : * Τζένη Πατεράκη

*Η Τζένη είναι τρανς γυναίκα και έχει σπουδάσει Αγγλική φιλολογία. Έχει συνεργαστεί ως εξωτερική συνεργάτης σε εγχώρια περιοδικά. Στο transs.gr μεταφράζει εθελοντικά, ειδήσεις και άρθρα, στηρίζοντας τον αγώνα της τρανς κοινότητας. Χόμπι της η φωτογραφία.

Πηγή:© Transs.gr με πληροφορίες: μέσω ηλεκτρονικής ενημέρωσης.



Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Συνεργασία του Σ.Υ.Δ. με την «Άρτος-Δράση».

Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
(Tρανσέξουαλ, Tραβεστί, Παρενδυτικών ανδρών και γυναικών,Crossdressers, Ερμαφρόδιτων και Μεσοφυλικών ατόμων).
(Αρ. Πρωτ. 7646/2010).

http://www.transgender-association.gr/

E-mail: transgender.support.association@gmail.com


Αθήνα, Αθήνα, 9 Απριλίου 2012


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Θέμα: «Συνεργασία με την ‘Άρτος-Δράση’.»



Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), λόγω των εντεινόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα διεμφυλικά άτομα, που έρχονται ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, σε συνεργασία με την μη κυβερνητική οργάνωση Praksis, ήρθε σε επαφή με την οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών «Άρτος-Δράση», με σκοπό την αλληλεγγύη προς τα διεμφυλικά άτομα.

Ευχαριστούμε θερμά το Σωματείο «Άρτος-Δράση» για την έμπρακτη αλληλεγγύη και την στήριξή του.

Σημειώνουμε ότι η δράση αυτή δεν απευθύνεται μόνο στα μέλη μας, αλλά προς όλη την τρανς κοινότητα, προς όλα τα διεμφυλικά άτομα που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα λόγω της οικονομικής κρίσης. Το Σ.Υ.Δ. τηρεί μόνο την επίβλεψη, και όσα διεμφυλικά άτομα έχουν αποδεδειγμένο πρόβλημα, μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί μας μέσω του e-mail: transgender.support.association@gmail.com.

Όπου η επίσημη πολιτεία αδιαφορεί ή αποτυγχάνει, η κοινωνία των πολιτών δείχνει την αλληλεγγύη της, ιδιαίτερα στις πιο ευάλωτες ομάδες.


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.)

http://www.transgender-association.gr/
Email:transgender.support.association@gmail.com

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Μία ακόμη δολοφονία νεαρής τρανς γυναίκας.



Flag of Turkey Τουρκία: Κυριακή, 8 Απριλίου 2012 | 07:34

Μεταφράζουμε κοινή ανακοίνωση Τουρκικών οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η Tuğçe δολοφονήθηκε από μία σφαίρα στο αμάξι της στην πόλη Karabağla, κοντά στη Σμύρνη της Τουρκίας. Ήταν τρανς γυναίκα, μόλις 23 ετών. Το πτώμα της φίλης μας δεν ήταν καν αναγνωρίσιμο λόγω της απίστευτης βίας που δέχτηκε το άψυχο πια σώμα της.



Κάθε χρόνο, δολοφονούνται τουλάχιστον 20 τρανς γυναίκες στην Τουρκία. Για χρόνια, βρισκόμαστε κάτω από το σοκ αυτών των ιδιαίτερα απεχθών δολοφονιών. Όλοι αυτοί οι φόνοι έχουν ξεκάθαρη αιτία το μίσος για τα τρανς άτομα και τα κοινά στοιχεία σε αυτούς τους φόνους αποκαλύπτουν το ιδεολογικό σύστημα πίσω από τις βίαιες συμπεριφορές κατά των τρανς ατόμων στην χώρα αυτή. Σε κάθε τέτοιο φόνο, ως τρανς άτομα που είμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού σε αυτή την χώρα, ρωτάμε τους εαυτούς μας για πόσο ακόμη θα συνεχίσουν αυτές οι συστηματικές δολοφονίες των τρανς ατόμων. Κάθε φορά καλούμε τις αρχές να πάρουν πρωτοβουλίες να μπει ένα τέλος. Είμαστε καταδικασμένες να εργαζόμαστε σε μη ασφαλείς συνθήκες, ζούμε σε συνθήκες βίας απειλούμαστε ακόμη και με λιντσάρισμα. Αντιμετωπίζουμε τεράστια προβλήματα και έχουμε εκθέσει τα αιτήματά μας. Έχουμε απευθυνθεί στην κυβέρνηση, τον Επίτροπο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ρωτώντας: "Πότε θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση που σας έχουμε εξηγήσει στα σοβαρά; Πότε θα αποκτήσουμε ίσα δικαιώματα ως πολίτες αυτής της χώρας; Ως πότε θα ζούμε ανασφαλείς μέσα στα ίδια μας τα σπίτια; Έως πότε θα περπατάμε στον δρόμο με τον φόβο μιας ακόμη επίθεσης, παρενόχλησης, βιασμού, ή οποιασδήποτε βίαιας συμπεριφοράς; Πότε επιτέλους θα αναλάβετε τις ευθύνες σας για το μίσος που αντιμετωπίζουμε; Πότε οι υποσχέσεις που δίνονται σε διεθνές επίπεδο θα γίνουν επιτέλους πράξη; Έως πότε θα στέκεστε σιωπηλοί απέναντι στις δολοφονίες τρανς ατόμων; Δεν αναρωτιέστε ότι κρατώντας στάση σιωπής στην ουσία είστε υπεύθυνοι;

Ζητούμε από την κυβέρνηση να πάρει τις ευθύνες της και να συμπεριλάβει στη νομοθεσία τα εγκλήματα μίσους.

Δεν μπορούμε να παραμένουμε σιωπηλοί απέναντι σ' αυτές τις βίαιες δολοφονίες.

Υπογράφουν οι οργανώσεις/ομάδες:

Hebûn Diyarbakır LGBT Oluşumu
İllet
İstanbul LGBTT Derneği
Kadın Kapısı
Kaos GL Derneği
LGBT Aileleri Grubu (LİSTAG)
Morel Eskişehir LGBTT Oluşumu
ODTÜ LGBT Topluluğu
Pembe Hayat LGBTT Dayanışma Derneği
Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği
Sosyal Politikalar Cinsiyet Kimliği ve Cinsel Yönelim Çalışmaları Derneği (SPoD)
Sosyalist Feminist Kolektif
Voltrans Trans Erkek İnisiyatifi

Μετάφραση - Επιμέλεια για το transs.gr : * Τζένη Πατεράκη

*Η Τζένη είναι τρανς γυναίκα και έχει σπουδάσει Αγγλική φιλολογία. Έχει συνεργαστεί ως εξωτερική συνεργάτης σε εγχώρια περιοδικά. Στο transs.gr μεταφράζει εθελοντικά, ειδήσεις και άρθρα, στηρίζοντας τον αγώνα της τρανς κοινότητας. Χόμπι της η φωτογραφία.

Πηγή:© Transs.gr με πληροφορίες: μέσω ηλεκτρονικής ενημέρωσης.