Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010
Υπάρχει αγνότητα και στο περιθώριο
Οι συζητήσεις για τη «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα δεν λένε να κοπάσουν. Το τολμηρό, δίκην μανιφέστου, τέλος της, αυτή η εναλλακτική πρόταση για την οικογένεια, όπου το κεντρικό ερωτικό ζευγάρι είναι ο πατέρας και η τρανσέξουαλ κόρη του, άλλους ενθουσιάζει, άλλους ενοχλεί. Σε ένα, όμως, συμφωνούν οι πάντες: ότι οι ερμηνείες της ταινίας είναι σε υψηλό επίπεδο.
Ο Αλεξ με όλη του τη λάμψη. «Δούλεψα πολύ για να ξεφύγω από χοντροκομμένα ερμηνευτικά κλισέ», λέει ο Μίνως Θεοχάρης
Και δεν είναι μόνο η πρωταγωνίστρια - αποκάλυψη Μίνα Ορφανού ή ο παρτενέρ της, Γιάννης Κοκιασμένος. Υπάρχει ο βασικός ρόλος του ομοφυλόφιλου Αλεξ, στενού φίλου της Στρέλλας, στον οποίο λάμπει ο 26χρονος ηθοποιός Μίνως Θεοχάρης.
Με μικρή πείρα στο θέατρο, αυτός ο απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού, που φέτος συμμετέχει στο μιούζικαλ «Rent», έχει δημιουργήσει ένα μικρό όνομα κυρίως από τον μουσικό χώρο. Τραγουδά συχνά σε μουσικές σκηνές, έχει συνεργαστεί με τον Παρασκευά Καρασούλο και τη «Μικρή Αρκτο» και έχει κρατήσει στους ώμους του το έργο του Δημήτρη Μαραμή «Σονέτα του Σκοτεινού Ερωτα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα».
Ο Αλεξ, πάντως, είναι το πιο εξωστρεφές και τολμηρό βήμα της καριέρας του. Δεν τον απομακρύνει, όμως, από το θέατρο. «Ο κινηματογράφος είναι παραμύθι, μου αρέσει πολύ», λέει. «Αλλά ηθοποιός γίνεσαι πρώτα στο θέατρο και μετά σε όλα τα άλλα. Μου αρέσει, βέβαια, να κάνω διαφορετικά πράγματα. Ενας καλλιτέχνης που ασχολείται με τις παραστατικές τέχνες οφείλει να είναι πλήρης».
Πώς σας βρήκε ο Πάνος Κούτρας;
«Με είχε δει σε μια παράσταση στο Εθνικό, στον "Ιούλιο Καίσαρα", που είχε σκηνοθετήσει ο Νίκος Καραθάνος. Εκανα γυναικείο ρόλο, την Καλπουρνία, τη γυναίκα του Καίσαρα. Με πήραν τηλέφωνο από την παραγωγή, ο Πάνος με είδε, με ξαναείδε, μου έδωσε κάποιες σκηνές, κάναμε αρκετές πρόβες μαζί με τη Μίνα Ορφανού. Απ' ό,τι κατάλαβα, για να πάρω τελικά τον ρόλο του Αλεξ είχε μεγάλη σημασία η χημεία που αναπτύχθηκε μεταξύ μας».
Δεν σας τρόμαξε αυτός ο νεαρός ομοφυλόφιλος με τη γυναικεία συμπεριφορά, που έπρεπε να υποδυθείτε;
«Καθόλου. Γιατί, αφού διάβασα και το σενάριο, έβλεπα ξεκάθαρα το όραμα του Πάνου και ήμουνα σίγουρος πως η συμμετοχή μου στη "Στρέλλα" μόνο καλό μπορούσε να μου κάνει».
Θα μπορούσε ο Αλεξ να έχει ερμηνευτεί με έναν χοντροκομμένο, γεμάτο κλισέ και στερεότυπα τρόπο - τόσα έχουν δει τα μάτια μας. Πώς δουλέψατε τον ρόλο;
«Αυτό, ναι, με προβλημάτισε, αλλά δεν με τρόμαξε. Πιστεύω ότι ο φόβος δεν οδηγεί τον ηθοποιό σε καλό αποτέλεσμα. Αποφάσισα, απλώς, να δουλέψω πάρα πολύ για να μην πάμε σε λάθος δρόμο. Ο Πάνος με βοήθησε πολύ. Με τις δικές του οδηγίες έφτασα εκεί όπου έφτασα. Εννοείται ότι κι εγώ είχα τις προτάσεις μου, οι ηθοποιοί είμαστε δημιουργικά όντα».
Είδατε σχετικές ταινίες, κάνατε έρευνα ή παρέα με ανθρώπους σαν τον Αλεξ;
«Είδα και ταινίες, συγκεκριμένα το "Breakfast on Pluto" του Νιλ Τζόρνταν, αλλά μόνο και μόνο η συναναστροφή με τη Μίνα Ορφανού ήταν μια πολύ καλή αρχή για τον δικό μου ρόλο. Ζήσαμε πολύ μαζί, και εκτός δουλειάς».
Ο Αλεξ δεν είναι τρανς ούτε τραβεστί. Τι ακριβώς είναι;
«Κατ' αρχάς, μην ξεχνάτε ότι ο Αλέξ είναι πολύ μικρός, γύρω στα 19-20. Και δεν είναι ούτε τυπικός γκέι αλλά ούτε και τελείως τρανς. Είναι κάτι το ενδιάμεσο. Αλλά στο τέλος της ταινίας νομίζω ότι υπάρχει η προοπτική να γίνει τρανς κάποια στιγμή. Το είχα αυτό στο μυαλό μου συνεχώς».
Ποιο είναι το ιδιαίτερο στοιχείο, το «κλειδί» του Αλέξ;
«Το ότι, ενώ ζει σε ένα περιθώριο που είναι επικίνδυνο, που θα μπορούσε να τον έχει μολύνει και καταστρέψει ψυχικά, διατηρεί μια αθωότητα και αγνότητα, παραμένει παιδί. Αυτή η κόντρα δημιουργεί το ενδιαφέρον του ρόλου».
Και η τόσο έντονη σχέση του με τη μητέρα του;
«Δεν είναι παιδί της μαμάς του, είναι παιδί του εαυτού του. Ο ίδιος έχει παίξει τον ρόλο του γονιού στη μαμά του, που είναι ναρκομανής. Πρέπει να βγάζει λεφτά για να τη συντηρεί, αυτός παίρνει το αδελφάκι του μετά τον θάνατό της. Εχει πολλές ευθύνες, ενώ ο ίδιος είναι παιδί ακόμα».
Κάνει πεζοδρόμιο;
«Στην ταινία δεν το βλέπουμε. Αλλά είναι από τα πράγματα που έχουμε συζητήσει με τον Πάνο. Θα μπορούσε άνετα να κάνει».
Η μεταμόρφωσή σας σε Αλεξ πώς έγινε;
«Είχα και εγώ μια εικόνα στο μυαλό μου -σε κάθε ρόλο που αναλαμβάνω, λειτουργώ με εικόνες. Ηταν καθοριστική η βοήθεια του Χρόνη του Τζίμου, που έκανε τα μαλλιά, αλλά και του Βασίλη του Μπαρμπαρίγου, που έκανε τα κοστούμια. Κάναμε αρκετές συναντήσεις όλοι μαζί μέχρι να βγάλουμε το τελικό λουκ του Αλεξ, που και στον Πάνο να ταιριάζει κι εγώ να νιώθω άνετα μαζί του. Μου αρέσει σε κάθε ρόλο να φτιάχνω μια εικόνα που να είναι ξεχωριστή, να αλλάζω». *
Της ΒΕΝΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή : Transs.gr με πληροφορίες από Ελευθεροτυπία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου