Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Για πρώτη φορά διαφυλική γυναίκα πρόκειται να γίνει γιατρός.



Πακιστάν


Η Σάρα Γκιλ, είναι 23χρονη διαφυλική γυναίκα που ζει στο Καράτσι. Έδωσε συνέντευξη σε επίσκεψή της στο Ισλαμαμπάντ, όπου συνάντησε στελέχη των Ηνωμένων Εθνών.

«Η κοινότητά μας απέλαυνε του σεβασμού προ της κατοχής της χώρας από τους Βρετανούς. Από τότε και μετά που ίσχυσε ο νόμος που έθετε εκτός νόμου την ομοφυλοφιλία και την διαφυλικότητα, θεωρούμαστε εγκληματίες και η κοινότητά μας αντιμετωπίζει απάνθρωπες διακρίσεις», δήλωσε η Σάρα Γκιλ, ενώ συμπλήρωσε ότι ο νόμος αυτός είναι ακόμη μέρος του συντάγματος του Πακιστάν.


Μιλώντας για την κατάσταση της κοινότητας των διαφυλικών, απάντησε ότι οι διαφυλικοί δεν μπορούν να έχουν γνώμη στην κοινωνία, και αναγκάζονται για να επιζήσουν να καταφύγουν στην πορνεία. "Λόγω των διακρίσεων και του διωγμού που υφίστανται τα τρανς άτομα, ο αναλφαβητισμός ανάμεσα στα άτομα της κοινότητάς μας είναι σε υψηλά επίπεδα, ενώ ακόμα και όσα άτομα έχουν κάποια εκπαίδευση, δεν μπορούν να βρουν εργασία".

Η Σάρα, προς το παρόν σπουδάζει και βρίσκεται στο τέταρτο έτος του Jinnah Medical and Dental College στο Καράτσι. "Η οικογένειά μου με προειδοποίησε ότι αν αποφασίσω να ζώ ανοικτά ως τρανς, θα σταματήσουν να με βοηθούν οικονομικά στις σπουδές μου. Τώρα θα πρέπει να φροντίσω να τα βγάλω πέρα μόνη μου οικονομικά για το επόμενο έτος των σπουδών μου", συμπληρώνει, λέγοντας ότι είναι εγγεγραμμένη ως άντρας φοιτητής.

"Δεν ξέρω αν και πότε θα μπορέσω να αναγνωριστώ με την επιθυμητή ταυτότητα μου. Πριν από ένα χρόνο το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε να δοθούν ειδικές ταυτότητες στα διαφυλικά άτομα, όμως η εφαρμογή γίνεται πολύ αργά και με πολλές ατέλειες ακόμη και στις μεγάλες πόλεις. Οι αρχές που το έχουν αναλάβει αργούν με πολλή γραφειοκρατική διαδικασία και υπάρχει φόρτος - πρακτικά δεν έχει γίνει τίποτα ακόμη. Και η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία των τρανς ατόμων δεν έχουν γραμματικές γνώσεις και δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Πολλές φορές είναι έκπληξη για τις αρχές να αντιμετωπίσουν ένα τρανς άτομο που να έχει γραμματικές γνώσεις".

"Οι φίλοι συμφοιτητές μου γνωρίζουν ότι είμαι τρανς, όμως δεν έχω μιλήσει στους καθηγητές μου. Είμαι σίγουρη ότι θα έχω πρόβλημα και πιθανόν να με διώξουν από τη σχολή μου, γι' αυτό τον λόγο. Λόγω των ίδιων διακρίσεων και της κοινωνικής πίεσης, η πλειοψηφία των τρανς, κρατά μυστική την ταυτότητά τους και ζουν ως άντρες το περισσότερο μέρος της ζωής τους".


Μετάφραση - Επιμέλεια για το transs.gr : 'Ελενα K.


Πηγή : Transs.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: